← Na předchozí stranu

Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod

19. března3 min čtení

ČEZ Prodej je součástí Skupiny ČEZ, která má své zaměstnance napříč celou Českou republikou.  

Zůstat na špičce, umožnit zaměstnancům pracovat moderně, a přitom posouvat své produkty a služby vyžaduje proaktivní přístup a zdokonalování. V ČEZ Prodej šli proto do vzdělávání s vervou – a my jsme rádi, že jsme mohli být u toho.   

Výzva 

V ČEZ Prodej bylo zapotřebí sladit dovednosti, motivovat zaměstnance a názorně ukázat výhody a použití jednotlivých aplikací M365 ve třech dimenzích – komunikace, soubory a úkoly. 

V období pandemie se významně zvýšila potřeba efektivního využívání digitálních nástrojů pro efektivní hybridní spolupráci v rámci dostupného balíčku Microsoft 365, který mohou naši zaměstnanci využívat. V ČEZ Prodej se nám podařilo spustit platformu Microsoft Teams mezi všechny zaměstnance v rekordně krátkém čase a podpořit tak spolupráci našich týmu na dálku. Stála před námi ale velká výzva, abychom i ve využívání digitálních nástrojů mluvili všichni stejným jazykem,“ uvedla Tereza Gelnarová. 

Od velkého programu k týmovým dohodám 

Společně jsme vytvořili vzdělávací program zaměřený na rozvoj digitálních dovedností. Prvním nástrojem byl tříměsíční rozvojový program pro zaměstnance a manažery, který v sobě kombinoval tři důležité prvky: inspirativní setkání, workshopy a e-learning. Jádrem programu byly tematické bloky: 

  • Komunikace  
  • Soubory 
  • Úkoly   

Po absolvování programu se podařilo do jisté míry zvýšit úroveň dovedností zaměstnanců, kteří program absolvovali. Po diskuzích s účastníky se stále více ukazovalo, že i v této oblasti má klíčovou roli manažer, jeho postoj k této oblasti a schopnost sladit svůj tým na stejných principech používání dostupných technologií. Například v jednom týmu si kolegové zavedli takové digitální okénko, tedy vlastní inspirativní sezení, kde si sdílejí zajímavé novinky a technologie, které jim pomáhají nebo je zajímají. Byla to pro nás hezká ukázka toho, jak může tým navázat na rozvojový program, pokud to manažer podporuje.“ uvedla Tereza Gelnarová. 

V Digiskills jsme se snažili přizpůsobit další běh programu na míru potřebám a zpětným vazbám od ČEZ Prodej. Nakonec jsme společně program upravili na „odlehčenější“ formát, který zachovával stejnou strukturu a principy, tentokrát se však zaměřil na celé týmy.

Klíčovým výstupem programu se staly tzv. týmové dohody, které vycházejí z celofiremních pravidel a určují specifika daného týmu (kde se odehrává komunikace, kam se ukládají týmové soubory a jak spravujeme týmové úkoly.) 

ČEZ Prodej se nebojí inovací 

ČEZ Prodej podporuje inovace a moderní způsob práce. Díky spolupráci s Digiskills došlo k posunu v používání nástrojů Microsoft 365 a Microsoft Teams.  

„Digitální dovednosti jsou nadále jednou z našich priorit, mění se styl práce a potřebujeme své kolegy posouvat, což se odráží i v tom, kam směřujeme jejich další vzdělávání. Chceme nabídnout, jak plošné aktivity s cílem neustále rovnat míru znalostí, tak i na míru šité programy pro manažery a jejich týmy.“ řekla Tereza Gelnarová k další vzdělávací strategii společnosti.   

„Spolupráce s Digiskills byla super. Co se týče přípravy, termínů i komunikace, vždy jsme dostali to, na čem jsme se domluvili,“ zhodnotila stručně a jasně spolupráci Tereza Gelnarová. 

Jsme rádi, že jsme mohli přispět k pozitivnímu vývoji a věříme, že společně budeme pokračovat v cestě za digitálním pokrokem. 

 

← Na předchozí stranu

Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci
Produktivita

Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci

V posledních dnech jste nás zahltili spoustou dotazů: Jaká aplikace je vhodná pro videohovory?…

Číst více
0 min čtení
Digiskills assessment: To pravé letní osvěžení (znalostí)
Produktivita

Digiskills assessment: To pravé letní osvěžení (znalostí)

Léto, pohoda a klid a v řadě firem tak trochu okurková sezóna... Léto je ideální příležitost pro…

Číst více
21. června 4 min čtení
Onboarding “na inovativno”
HR

Onboarding “na inovativno”

Onboarding je pořádná porce práce, ale když si ho uvaříte “na inovativno”, nebude vám po něm těžko…

Číst více
6. června 10 min čtení