← Na předchozí stranu

Leadership na dálku: Co můžete udělat pro to, aby fungoval?

24. června6 min čtení

Rychlá navigace:

 

Všechno ukazuje na to, že pandemie je v Evropě na ústupu, přesto pozorujeme jenom velmi pozvolný návrat kolegů do klasických kanceláří. Některé firmy už oznámily, že přistoupí na tzv. „dlouhodobý remote office“, případně na hybridní modely, kdy se týmy v kancelářích střídají a lidé jezdí fyzicky do práce třeba jenom dva dny v týdnu. I proto bude s ohledem na budoucnost stále důležitější osvojit si dovednosti vedoucí k úspěšné, efektivní, svědomité, ale také zdravé práci na dálku. A pro lidi ve vedoucích pozicích to platí obzvlášť.

Leadership na dálku: Co můžete udělat pro to, aby fungoval?

Proto jsme se v Digiskills rozhodli ve spolupráci s kolegy z Top Vision otevřít unikátní akademii Leadership na dálku, která reflektuje všechny útrapy, které ředitelé, manažeři či team leadeři měli nejen v posledním roce. Jde o jeden z nejzajímavějších, a hlavně nejdůležitějších velkých kurzů, jež jsme v letošním roce připravili – připraví vás totiž téměř dokonale na pracovní život „po pandemii“.

CHCI SE ZAREGISTROVAT NA AKADEMII


 

Stereotypy o remote leadershipu

Pokud jste někdy o zavedení dlouhodobého řízení týmů pomocí online nástrojů alespoň uvažovali, určitě jste si vyslechli řadu stereotypů ze všech možných stran. Patří mezi ně třeba následující věty – v různě kreativních obměnách dle velikosti společnosti a oboru, kterému se věnuje:

  • „Já na ty lidi prostě potřebuji vidět, abych věděl, že pracují!“
  • „My se musíme aspoň jednou týdne pohádat, a to se online nedá.“
  • „Homeoffice, to je pro spoustu lidí jenom taková další placená dovolená.“
  • „Nám na dálku ta týmová chemie vůbec nefunguje, když spolu nemůžeme na kafe a obědy.“
  • „Já vůbec netuším, jak ty lidi do práce na dálku motivovat.“

5 dovedností, na které byste se měli zaměřit

V rámci akademie Leadership na dálku probereme celkem devět velkých témat souvisejících s tzv. remote leadershipem. Záměrně nepíšeme „s řízením zaměstnanců na dálku“, protože do kompetencí managementu spadá mnohem více úkolů, které se při práci z domova či na cestách mění, a se kterými si budete muset poradit. Stanovení vhodných KPI, reporting, nastavení nástrojů a procesů pro spolupráci… je toho opravdu hodně. Pro tento článek jsme vybrali pět dovedností, na které se můžete zaměřit přednostně. Tak pojďme na to!

Motivace lidí do digitálního světa

Motivace lidí do digitálního světa

Možná v online světě plavete jako ryba ve vodě, je ale potřeba pamatovat i na ty, pro něž to není přirozené a komfortní prostředí. Mějte pro své lidi pochopení, ale stanovte i nezbytné hranice, co je a co není v modelu online spolupráce v pořádku. Umožněte jim používat technologie, na které jsou zvyklí – je přece úplně jedno, jestli práci udělají na počítači, iPhonu či tabletu s Androidem, když bude odevzdaná včas a v pořádku. A nezapomeňte ani na ty, kteří chtějí chodit do kanceláře, jak byli zvyklí.

Výběr vhodných nástrojů a pečlivé zaškolení

Výběr vhodných nástrojů a pečlivé zaškolení

Dohodněte se dříve nežli později, jaký nástroj budete v organizaci používat pro práci na dálku. To vůbec nejhorší, co se může stát, je, když mají lidi čtvrtinu schůzek v Teams, čtvrtinu v Meet, čtvrtinu v Zoomu a zbytek v nějakém obskurním komunikačním programu, o kterém doteď nikdy neslyšeli. Přitom ti, kteří jsou skuteční profíci třeba v prostředí Microsoft Teams, mohou přidružené nástroje používat skutečně ku prospěchu a celkovou efektivitu práce týmu tím zvýšit. Co jde vyřešit v chatu, kdy poslat e-mail a při jaké příležitosti je lepší naplánovat krátkou schůzku? I na to se v akademii zaměříme.

Práce se změnami v organizaci

Práce se změnami v organizaci

Rezistence vůči změnám patří mezi vůbec nejčastější problémy, které musí firmy řešit. Je to přirozený lidský pud: Vypadá to, že to funguje (často opravdu jenom vypadá!), tak proč to měnit? Zaměřte se na psychologickou spíše než věcnou stránku změny. V naší akademii vás naučíme, co je to transition leadership, proč si potřebujete vybrat lidi, kteří vám se změnou pomůžou, nebo jak naučit ostatní vnímat změnu jako příležitost spíše než další problém k řešení.

Koordinace a performance management

Koordinace a performance management

Největším strašákem pro každé vedení je to, že zaměstnanci pracující z domova či na cestách zkrátka nebudou podávat očekávané výkony. A kde není práce, nejsou peníze, výsledky, bonusy a dlouhodobý růst. Většina dostupných průzkumů přitom ukazuje, že realita je přesně opačná. Naučíme vás pracovat s chybějícím osobním kontaktem, vysvětlíme, jak upravit KPI, aby odpovídala současné realitě. Když nevidíte své kolegy naživo, může se zdát, že spíše než o lidi jde prostě o zdroje. Tak na tento přístup zase velmi rychle zapomeňte!

Work-life balance

Work-life balance

Pro šéfy i zaměstnance je remote office krásný, ale současně zrádný. Možná jste se přistihli, že v posledním roce více než dříve pracujete tak nějak „nikdy a pořád“ zároveň. Tomu je potřeba obratem učinit přítrž. Zaměřte se na takzvanou digitální dietu či rovnou digitální detox a stanovte si dobu, kdy jste doopravdy off-line. A určitě trvejte na tom, že takovou dobu budou mít i vaši kolegové.

Zveme vás do akademie Leadership na dálku

Pokud vás témata výše zaujala, vězte, že v rámci komplexního kurzu připraveného ve spolupráci vzdělávacích agentur Digiskills a Top Vision se dozvíte ještě mnohem více. Probereme nepříjemné situace, do kterých se můžete dostat, doporučíme vhodné nástroje, podělíme se o tipy a triky – třeba jak do online světa motivovat i ty nejzarytější odpůrce moderních technologií. Zkrátka vás naučíme, jak zůstat dobrým šéfem v digitální době.

CHCI SE ZAREGISTROVAT NA AKADEMII


 

← Na předchozí stranu

Každý je nahraditelný aneb vystřídá nás umělá inteligence? 
Produktivita Inovace

Každý je nahraditelný aneb vystřídá nás umělá inteligence? 

Chatboti a další AI nástroje jsou výkonnější, chytřejší a dostupnější než kdykoliv předtím. To, co…

Číst více
17. května 3 min čtení
Succes story: Digitální akademie v Accolade Holding
Případové studie

Succes story: Digitální akademie v Accolade Holding

Naučit zaměstnance pracovat s nástroji Microsoft 365, proškolit je v kyberbezpečnosti a otevřít jim…

Číst více
8. listopadu 2 min čtení
Mailujete chytře? To není tak jisté
Produktivita

Mailujete chytře? To není tak jisté

Proslýchá se, že každý průměrný zaměstnanec má na svědomí asi 40 odeslaných a 120 přijatých e-mailů…

Číst více
28. února 4 min čtení