Otevíráme kurzy pro práci z domu
Všem zájemcům jsme zpřístupnili vzdělávací program Digitální akademie - Práce z domu, ve které naleznete soubor doporučení, vzdělávacích videí a užitečných odkazů, které vám usnadní práci z domu. Získáte díky nim základní dovednosti pro efektivní práci na dálku a naučíte se ovládat nástroje, které pro tuto činnost potřebujete:
- Čemu se věnovat na home office a jak si udělat pořádek ve svém týmu
- Co se mění při práci z domova a jak se připravit
- Jak se naučit řídit sám sebe a nezbláznit se z toho
- Jak se s kolegy připravit a nastavit si správný operativní rytmus
- Jak na efektivní porady v online prostředí
- Jak si nastavit a využívat digitální nástroje
- Sdílení souborů a poznámek
- Komunikace – od e-mailu po videohovor
- Zadávání úkolů a práce s nimi
- Jak být produktivní při práci z domu
- Přehled online služeb, které mi zajistí potraviny a další služby
Jak využít práci z domu na 100 %
Současná situace nemusí znamenat jen změnu vašeho pracovního režimu a komunikace s kolegy. Můžete ji využít k tomu, abyste se ve firmě zastavili, udělali si “jarní úklid” ve vašich procesech a zkusili změnit způsob vaší spolupráce.
Díky tomu můžete odstranit nejčastější problémy a věci, které vás dlouhodobě trápí.
Možná to znáte sami a už dlouho si říkáte:
- Měli bychom se s kolegy domluvit na tom, jak zjednodušit náš proces XYZ
- Měli bychom si vytvořit šablony dokumentů nebo zpráv klientům
- Měli bychom se domluvit jak používat aplikaci XYZ
- Měli bychom si nastavit nový systém schůzek
- Měli bychom si udělat checklisty (pracovní postupy), které se u nás opakují často
- Měli bychom si společně říci, jak budeme využívat aplikaci XYZ (ať už jde o Teams, OneNote, apod.)
Na tyto věci ale nemáme běžně vůbec čas, protože jsme zavaleni operativou a každodenní vytížeností...
Každý nový e-mail, každá zbytečná schůzka, každý dotaz od kolegy je vyrušením, které vás zdržuje od opravdu důležitých věcí. Takových, které běžně odkládáme ale které nám mohou dlouhodobého hlediska neuvěřitelně zjednodušit práci.
- Naučit se dobře ovládat nové aplikace a nástroje
- Nastavit si procesy a checklisty, které vám pomohou pracovat efektivněji
- Nastavit si sdílení informací a souborů, tak abyste nemuseli neustále něco hledat
- Vytvořit jednotné dokumenty, které posíláte vašim zákazníkům
- Popřemýšlet nad tím, jaké věci byste mohli automatizovat
- Udělat retrospektivu a popřemýšlet nad vaší prací
Zkrátka - zkuste vzít aktuální situaci jako příležitost se zastavit, naučit se něco nového a změnit věci ve svém týmu tak, abyste z ní vyšli efektivnější, produktivnější a připravenější - ať už nás čeká cokoliv.