← Na předchozí stranu

Raiffeisenbank: Podpora a jasné cíle aneb jak se stát digitálním lídrem

24. července5 min čtení

Když se řekne digitální transformace, možná si hned nepředstavíte banku, kde zaměstnanci s nadšením přijímají nové digitální nástroje, posílají méně e-mailů a dobrovolně plní digitální akademie.

Ale přesně to se stalo v Raiffeisenbank. A začalo to odvážnou ambicí: stát se digitálním lídrem a srovnat „skóre“ s dalšími hráči na trhu. 

Ambice, odhodlání a vize 

Raiffeisenbank si stanovila jasný cíl – stát se digitálním lídrem a zvýšit utilizaci digitálních nástrojů mezi zaměstnanců. Co to znamená? Jednoduše řečeno, aby více lidí efektivně používalo SharePoint, OneDrive, OneNote a další nástroje, které mají k dispozici. 

Mise byla jasná – dostat se na úroveň trhu v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví v rámci Digiskills indexu a ještě aspirace, že zaměstnanci průměrně odstudují 80 % přidělených akademií. Zkrátka v Raiffeisenbank měli konkrétní představu, kam se chtějí posunout.

 

 

Společně jsme pomocí Digiskills Assessmentu stanovili, jak cílit vzdělávání, připravili jsme vzdělávací cestu, vylepšili jsme svůj vzdělávací portál a zahájili jsme PRODIGI, jak v Raiffeisenbank vzdělávací program pojmenovali.

Šlo zároveň o jeden z nejrozsáhlejších projektů, který jsme dosud dělali. 

VÝZVY: Komunikace, zapojení vedení, datová gymnastika 

Míra customizace a reporting představovaly velké výzvy, a je pochopitelné, že významný a velký klient z oblasti bankovnictví potřebuje dodat nejen kvalitní vzdělávací obsah, ale také bezpečnou platformu a spolehlivá data pro evaluaci vzdělávání. Výzva přijata! 

 

 

Dana Fajmonová, Head of People and Culture v Raiffeisenbank, uvedla: „Klíčové bylo zapojení vedení, kontinuální komunikace a reporting.“

 

Řešíte něco podobného u vás ve firmě?  

 

Co to znamenalo prakticky? 

  • Bezpečné přihlašování přes SSO. 
  • Workshopy pro manažery s cílem vytvořit digitální vize. 
  • Pravidelné reporty v Power BI, aby vedení mělo přehled. 

A povedlo se! „Všichni seniorní manažéři měli kontinuálně k dispozici přehled o svém útvaru – kolik jejich lidí studuje, kolik procent mají odstudováno z přidělené akademie, jak si vede jejich útvar jako celek. Kromě toho měli seniorní manažeři možnost absolvovat workshop s digitálním koučem s cílem stanovit si digitální vizi pro svůj útvar. Součástí této vize bylo i stanovení digitálních dovedností, které jsou pro realizaci této vize potřeba,“ shrnula Dana Fajmonová. 

 

Když to funguje, je to vidět 

Po roce přišla odměna. A nešlo jen o certifikáty a možnost každého zaměstnance vidět svůj vlastní posun v rámci Digiskills indexu – 80 % odstudovaných akademií mezi registrovanými zaměstnanci se projevilo v každodenním fungování a práci: 

  • zvýšila se utilizace nástrojů jako SharePoint, OneDrive, OneNote; 
  • až 46 000 hodin Raiffeisenbank ušetří díky efektivnějšímu využívání digitálních nástrojů (ušetří každý zaměstnanec v průměru přibližně 2 hodiny měsíčně); 
  • jeden z hlavních cílů – posun v Digiskills indexu na úroveň benchmarku v sektoru – s přehledem dosažen; 
  • zlepšení digitální kultury rovněž „checked“ aneb i častější používání odkazů na online úložiště místo příloh v e-mailech je pokrok. 

 

 

LIDÉ: HR jako strategický parťák 

Pro úspěšné vzdělávání je důležitá kombinace správného přístupu, motivace a cíleného obsahu dodávaného ve flexibilní a srozumitelné formě (což je ostatně devíza Digiskills).

Důležitost podpory ze strany vedení a také začlenění vzdělávání do strategických priorit HR se opět ukázalo jako nejlepší cesta. 

„Za zásadní považuji, že šlo o ucelený roční program, který byl jasně napojený na strategickou ambici banky – stát se digitálním lídrem. Bylo důležité zapojení a podpora vedení, intenzivní komunikace benefitů pro zaměstnance, ale v tomto případě i povinnost odstudovat přidělené penzum kurzů. Z hlediska designu studia zafungoval dobře přístup na online platformu, na které lidi mohli studovat formou mikrokurzů flexibilně dle svých časových možností,“ uvedla Dana Fajmonová.

 

SPOLUPRÁCE: Klient na prvním místě 

Raiffeisenbank pro nás představuje klienta, který dobře ví, co chce, přichází s vlastními nápady a je otevřený efektivní spolupráci, konstruktivní diskusi a společnému hledání nejlepší cesty.  

Připravili jsme: 

  • Digiskills Assessment™ pro změření dovedností před i po vzdělávacím programu s tím, že jsme zavedli na přání Reiffeisenbank možnost pro každého studujícího vidět svůj posun přímo ve vzdělávacím portálu. 
  • Vzdělávací portál a obsah programu PRODIGI s online kurzy na míru různým uživatelským skupinám. 
  • Digitální kouče pro vedení a manažery. 
  • Pomocí API mohli analytici v Reiffeisenbank vytvářet v Power BI reporty na míru. 

Zkrátka žádné školení „klikni sem“, ale profesionální a srozumitelná edukace, která sedí i lidem, co si hlídají každou minutu.  

„Společně jsme se se všemi zaměstnanci banky vrhli do programu adopce digitálních technologií a pracovali jsme na zlepšení zadávání a sdílení úkolů, komunikaci v týmech nebo třeba využívání AI,“ uvedla Dana Fajmonová. 

A CO VY? 

Chcete ušetřit 46 000 hodin ročně? Nebo máte jiné ambice, třeba stát se digitálním lídrem? Ozvěte se nám!

Pomůžeme vám najít správnou cestu, vyhnout se fuckupům a systematicky rozvíjet digitální mindset napříč vaší firmou.

Ať už působíte v jakémkoliv oboru – vyjdeme vám vstříc a společně najdeme cestu, jak z digitálních dovedností udělat vaši silnou stránku.

 

 

 

← Na předchozí stranu

Kalendář akcí

Ikona šipka vlevo Listopad 2025 Ikona šipka vpravo
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
Success story: Prvá stavebná sporiteľňa a efektivní spolupráce v M365
Případové studie

Success story: Prvá stavebná sporiteľňa a efektivní spolupráce v M365

Cesta PSS od zavedení nástrojů M365 a Digiskills assessmentu po úspěšné používání Microsoft 365 je…

Číst více
20. února 3 min čtení
Mattoni 1873: Nadstandardní posun digitálních dovedností
Případové studie

Mattoni 1873: Nadstandardní posun digitálních dovedností

Jak se zaměstnanci společnosti Mattoni 1873 pomocí Digiskills posunuli v používání digitálních…

Číst více
1. srpna 4 min čtení
Český florbal hraje „digitální ligu“ s Digiskills
Případové studie

Český florbal hraje „digitální ligu“ s Digiskills

Členský svaz Mezinárodní florbalové federace Český florbal (ČF) je synonymem florbalu na tuzemské…

Číst více
23. února 6 min čtení