Snídaně s Copilotem: Otázky a odpovědi
Copilot je osobní agent v prostředí Microsoft 365 poháněný umělou inteligencí a usnadní vám řadu úkolů.
Pomůže vám sumarizovat schůzky v MS Teams, vytvořit odpovědi na e-maily i přehledně shrnout dlouhé mailové vlákno.
Usnadní vám také tvorbu prezentací, s jeho pomocí můžete vytvářet drafty textů, studií a jakýchkoliv obchodních podkladů.
Umí dávat věci do souvislostí a kombinovat, usnadní vám vyhledávání dokumentů, komunikací a tabulek… Zkrátka je to mocný pomocník, kterého opravdu oceníte.
Podívejte se na otázky a odpovědi, které vám usnadní porozumět tomu, co všechno Copilot pro Microsoft 365 umí (nebo neumí).
❓Kdy bude Copilot v Excelu umět pracovat s češtinou stejně jako ostatní nástroje v prostředí M365?
Dle vyjádření Vladimíra Hrubana z Microsoftu „již brzy.“ My odhadujeme, že se dočkáme během třetího čtvrtletí letošního roku.
❓Mám možnost si v Copilotu nastavit základní informace o sobě, aby věděl souvislosti, které budou platné stále? Například, že pracuju na určité pozici, v určitém typu firmy apod.
Copilot tyto informace zná sám od sebe z kontextu o vaší firmě, k čemuž má přístup díky Microsoft Graph.
Nic jako custom instructions v ChatGPT Copilot nenabízí, ale případný dodatečný kontext a informace můžete doplnit v samotné konverzaci.
❓Dokáže Copilot pracovat se zdroji v různých jazycích? Např. když má dohledávat informaci k jedné věci v kombinaci jazyků?
Ano, s jazyky si Copilot poradí dobře, dokáže například celkem operovat s kombinací českých a anglických výrazů během schůzky, nebo i na český dotaz čerpat z anglických materiálů.
Jediný problém v tuto chvíli může dělat slovenština, která není v seznamu podporovaných jazyků.
❓Dá se nějak monitorovat frekvence využívání Microsoft 365 Copilota konkrétními uživateli?
Viva Insights nabízí Copilot Readiness Dashboard, přes který lze přistupovat k hromadným statistikám. Admin Centrum nabízí i detailní pohled na aktivitu jednotlivých uživatelů.
❓Jak licenci Copilota správně „prodat“ do firmy, když uživatelé nemají zatím licenci a nemohou si to vyzkoušet?
Ideální je začít demonstrací podobné technologie, která nevyžaduje licenci – například Microsoft Copilot ve verzi zdarma.
Další osvědčený postup představují inspirativní webináře ukazující ty nejlepší scénáře pro použití Microsoft 365 Copilota.
❓Je možno si v rámci Copilota vycvičit svého agenta, který se dá opakovaně používat na stejné úkoly?
Kromě Team Copilots, které Microsoft nedávno představil na Microsoft Build stojí za zmínku Microsoft Copilot Studio, které umožňuje vytvářet a spravovat vlastní Copiloty s využitím generativní AI a dalších nástrojů.
Microsoft Copilot Studio poskytuje nástroje pro vytváření vlastních kopilotů, kteří mohou automatizovat opakující se úkoly a zlepšovat efektivitu pracovních procesů.
Uživatelé mohou definovat úkoly, které má Copilot vykonávat, a vybavit ho potřebnými znalostmi a akcemi.
❓Mohou být vstupem pro zpracování různé formáty? Např. PDF dokumenty, obrazová informace apod.?
Ano, Copilot v tuto chvíli podporuje více formátů včetně PDF a různých formátů obrázků. Současný seznam podporovaných formátů naleznete zde.
❓Lze zadávat prompty hlasem?
Microsoft 365 Copilot zatím tuto funkci nativně nemá, nicméně lze diktovat prostřednictvím klasické ikonky pro hlasové vstupy na klávesnici na desktopu i telefonu.
Pro pokročilejší uživatele jsou k dispozici aplikace, jako je Audiopen nebo Superwhisper, kde přepis hlasového záznamu projde přes jazykový model, který ho přepíše do určitého formátu, což může být i prompt.
❓Je Copilot i v Power Automate?
Ano, Copilot je dostupný i v Power Automate. Microsoft Copilot v Power Automate umožňuje uživatelům vytvářet, upravovat a optimalizovat automatizační toky pomocí přirozeného jazyka a AI.
Omezen je spíše na jednodušší toky, i přesto může být zajímavým nástrojem na začátku tvorby automatizací v Microsoft 365.
❓Podle čeho pozná Copilot mé priority? Například, když má vyhodnotit důležitost mých e-mailů.
Jazykový model dokáže urgenci a důležitost vyhodnocovat na základě svého předchozího tréninku, priority lze vysvětlit v prvním promptu (například ukázáním příkladu důležitého mailu z minulosti).
Copilot také umí operovat s příznakem důležitosti u e-mailů a zpráv.
❓Je první věta promptu důležitá?
Pořadí informací v promptu skutečně může ovlivnit podobu výsledku. Avšak podle samotného Microsoftu jsou důležitější informace, které jsou na konci promptu.
❓Jak je to s omezením počtu odpovědí v chatu. Znamená to, že se Copilot nedá „vycvičit“ jako ChatGPT?
Copilot má momentálně limit 30 odpovědí na jedno vlákno a nelze jej využít jako ChatGPT, kde je možné neustále se vracet k jedné komunikaci.
I 30 odpovědí je velice štědrý prostor, přesto doporučujeme v případě opakovaných konverzací dát si práci s prvním instrukčním promptem, aby nebylo zapotřebí nadměrné upřesňování.
❓Kdy bude dostupná možnost Follow pro dvě schůzky probíhající ve stejnou dobu?
Tato funkce zatím není dostupná. Existuje ale možnost: uživatelé mohou využít různé prohlížeče nebo záložky v jednom prohlížeči k připojení ke dvěma schůzkám současně, přičemž jedna schůzka může být sledována v desktopové aplikaci a druhá v prohlížeči.
❓Jsou nějaká omezení v přepisu schůzek, kdy se snižuje přesnost…např. čím delší, tím horší, nebo čím více hovořících apod.?
Kvalita funkce Copilota v Teams je přímo úměrná kvalitě přepisu – v optimálním případě by jeden řečník měl odpovídat jednomu připojenému účtu ke schůzce.
V případě delších a například hromadných akcí se může kvalita přepisu zhoršovat, a s ní může docházet ke chybám od Copilota.
❓Jak moc si budou podobné výstupy Copilota pro stejné / skoro stejné prompty ale různých lidí / na několika počítačích / IP adresách?
Copilot vždy počítá s kontextem člověka, který se ptá. Bude tedy odpovídat na základě dostupných informací z okolí daného uživatele.
Kromě toho jazykový model pokaždé odpovídá jinak, je to jeho základní rys.
❓Kdy bude Copilot dostupný v Power Apps?
Řada funkcí je uvolňována právě teď, Power Apps mají dostat Copilota během května 2024 (zdroj: Microsoft).
❓Dá se nastavením zamezit, aby si Copilot nesahal pro soubory kolegů z OneDrivu, pokud je např. špatně nasdíleli?
Copilot čerpá ze všech dokumentů, ke kterým má přístup uživatel, který se ho ptá. Špatně nastavené přístupy je tedy potřeba opravdu pohlídat.
Přístupy Copilota se ovšem dají vypnout alespoň na úrovni SharePointů.
❓Dá se v Copilotu nastavit „co nesmí“, příp. přidat hromadnou úpravu promptů pro všechny (např. ber v úvahu pouze manuály týkající se nového systému)?
Custom instructions v tuto chvíli jdou nastavit pouze v Microsoft Copilot Studio.
❓Co je a jak funguje Copilot for Sales?
Microsoft Copilot for Sales je verze Microsoft 365 Copilota navržená pro prodejní týmy.
Nabízí specifické integrace přímo na míru obchodu – tvorba nabídek, zapisování do CRM, posílání follow-up mailingů a další. Integruje se v tuto chvíli s Dynamics 365 a Salesforce CRM.
Stojí 50 dolarů na měsíc samostatně nebo 20 dolarů v případě již vlastněné licence Microsoft 365 Copilota.
❓Umí Copilot spolupracovat s Loopem a Planerem, To Do v tom smyslu, že by úkoly zaznamenané na schůzce rovnou přidělil v rámci projektového boardu (např. do kanbanu)?
Zatím ne. Tato funkce bude plně rozvinuta v samostatné licenci Planner Premium.
Lepší funkce základního Microsoft 365 Copilota bychom se ale mohli dočkat v Loopu, kde by mohl Copilot umět například přidávat položky do již existující tabulky/kanbanu.
❓S čím může pomoci Copilot Studio? Jaké jsou zkušenosti s jeho fungováním?
Copilot Studio slouží pro vytváření vlastních Copilotů určených pro konkrétní scénáře. Uživatelé mohou vytvářet vlastní AI asistenty, kteří jsou přizpůsobeni specifickým potřebám jejich organizace.
Tyto Copiloty mohou být nasazeny na různých kanálech, jako jsou webové stránky, mobilní aplikace, Microsoft Teams, a další.
Licence stojí 200 dolarů pro celou organizaci na měsíc s limitem 25 000 zpráv, které si uživatelé mohou vyměnit s Copiloty.
❓Poradí si Copilot při přípravě zápisu ze schůzky s tím, že se na meetingu přechází z angličtiny do češtiny a naopak?
Záleží na míře, pokud jde o celé věty ve více jazycích najednou, Copilotovi to bude dělat problém.
V případě anglických výrazů uprostřed českých vět Copilot dokáže sledovat kontext, u většího rozsahu však zatím není výstup dokonalý.
❓Pokud Copilot má přístup do celého tenantu, k čemu je potom firemní datamining?
Copilot nemá přistup do celého tenantu, ale pouze tam, kam má přístup dotazující se uživatel.