← Na předchozí stranu

Tužka a papír poráží OneNote?!

15. října5 min čtení

Myslíte si, že videohovor zvládne každý?
Že firmy následují trendy bezpapírové kanceláře? 

Už to bude nějaký ten pátek, co u našich klientů před začátkem vzdělávání zjišťujeme, jak jsou na tom jejich digitální dovednosti. Díky tomu dokážeme uzpůsobit každé firmě vzdělávání opravdu na míru a zároveň ukázat, jak si vede oproti dalším na trhu. O některá data se teď podělíme i s vámi.

Využití digitálních technologií v práci

První z grafů, který vám ukážeme, nám alespoň částečně dává naději, že se ve společnosti blýská na lepší časy a že si technologie pomalu ale jistě nachází cestu do českých firem. 

Níže vidíte ukázku grafu z assessmentu firmy, která se v ČR věnuje zpracování a využití obnovitelných zdrojů. Zaměstnanci této společnosti jsou mírně nad celkovým průměrem námi hodnocených firem. Průměr z více než 4 tisíců námi nasbíraných odpovědí je 6,43. To znamená, že lidé technologie v práci spíše využívají.

Využití digitálních technologií v práci | Digiskills.cz

Ačkoliv my bychom byli spokojení, kdyby se zaměstnanci pohybovali od čísla 8 výš, považujeme za úspěch, že jsou odpovědi spíše v pozitivní části spektra. :)

Videohovory

Za nás asi největší propadák. Člověk by si myslel, že videohovory stoupnou v dnešní koronavirové době na popularitě. Je pravda, že i my sledujeme v rámci assessmentu nárůst. Bohužel ale naprosto minimální. Zatímco na začátku března byla průměrná odpověď u našich klientů 3,2 – teď o několik měsíců později, jsme na 3,7. Podívejte se třeba na graf z assessmentu české firmy, která podniká v automotive průmyslu.

Využití videohovorů v práci | Digiskills.cz

53 lidí ze 127 odpovědělo, že videohovory při své práci vůbec nevyužívá. Při práci na dálku, kterou dnes potřebujeme všichni mít v malíčku, nás toto číslo opravdu zaráží. Samozřejmě je zde i argument, že lidé videohovory zkrátka při své práci nepotřebují, ale je to tak opravdu? Nebo jen místo videohovoru prostě zvolí zdlouhavou e-mailovou komunikací? Koneckonců musíme myslet na to, jak nám digitální nástroje můžou práci usnadnit a především zefektivnit. A jak říká náš lektor Honza Dolejš, jeden videohovor řekne víc než tisíc e-mailů.

DIGITIP: Ovládněte spolupráci na dálku s naší digitální akademií Efektivní práce z domu. S námi budete mít homeoffice v pod palcem.

Aplikace pro týmovou spolupráci

Jak to máte vy? Řešíte všechny úkoly po e-mailu? Nebo využíváte nějaký z nástrojů pro týmovou spolupráci? I díky koronaviru dnes aplikace pro řízení týmových projektů zažívají velký rozmach. My se přesto často setkáváme s tím, že týmy nepoužívají žádný nástroj pro spolupráci a řízení projektů. A když ano, tak jsou odpovědi napříč firmou velice různé – jako třeba u grafu níže.

Využití aplikací pro týmovou spolupráci | Digiskills.cz

Skoro polovina lidí v dané společnosti ovládá základy, čtvrtina v nich naopak nikdy nepracovala. I to často bývá našim úkolem – sjednotit u klienta znalost digitálních nástrojů.

Nástroje pro týmovou spolupráci jsou přitom stavebním kamenem týmové i celofiremní digitální produktivity. Proto je potřeba, aby všichni lidé ve firmě ovládali přinejmenším základy jejich použití. 

DIGITIP: Chcete zvýšit vaši firemní produktivitu, zavádíte proto Microsoft 365 a Microsoft Teams a nevíte si v začátcích rady? My vám pomůžeme.

Sdílení poznámek

Papír a tužka vítězí.

Sdílení poznámek v týmu | Digiskills.cz

Ačkoliv v Digiskills jsme už na tuto odpověď poměrně zvyklí, stejně nás podobný graf vždy vyvede z míry. Průměrná odpověď u našich klientů je 4. To znamená, že přes 4 tisíce lidí, kteří už vyplnili náš assessment, spíše nevyužívá žádnou aplikaci pro práci s poznámkami.

Takový OneNote je za nás přitom jedním z nejužitečnějších nástrojů pro evidenci osobních poznámek i sdílení informací v týmu. K vašim poznámkám se dostanete na jakémkoliv počítači, máte je po ruce v telefonu a navíc je můžete sdílet kolegům. To jsou hned tři věci, které vám papírový blok jen tak nenabídne. Google Keep pak navíc dokáže pracovat i s upozorněním.

Co myslíte? Jak by si vedla vaše firma? Ozvěte se nám na podpora@digiskills.cz a zjistěte, jaká je úroveň digitálních dovedností vašich zaměstnanců.

O Digiskills assessmentu

V rámci Digiskills assessmentu máme několik částí. První z nich je zaměřená na sebehodnocení – ptáme se lidí na využívání technologií v pracovním a osobním životě. V dalších otázkách se ptáme na jejich spokojenost s firemním zařízením (PC, telefon) nebo na práci a znalost aplikací pro týmovou spolupráci (Trello, Microsoft Teams, Asana, BaseCamp a podobně).

Nechybí ani dotazy zaměřené na videohovory, nástroje pro sdílené poznámky, práci s úkoly a kalendářem a v neposlední řadě také zjišťujeme povědomí o digitální bezpečnosti. Více se dozvíte tady.

Kam dál? Přečtěte si, jak přechod na Microsoft 365 pomohl zvýšit produktivitu v Konica Minolta

← Na předchozí stranu

Jak nastavit vlastní pozadí v Microsoft Teams, Zoom a Google Meet?
Produktivita

Jak nastavit vlastní pozadí v Microsoft Teams, Zoom a Google Meet?

Ať už potřebujete zakrýt nepořádek v pokoji, zaujmout klienta stylizovanou virtuální kanceláří nebo…

Číst více
27. května 6 min čtení
Anatomie (dobrého) promptu
Inovace

Anatomie (dobrého) promptu

Ve světě gen-AI platí, že čím lepší prompt na vstupu, tím lepší výsledek. Víte, jak na to?

Číst více
30. listopadu 2 min čtení
Tři úspěchy aneb spolupráce s Digiskills z pohledu klientů
Případové studie

Tři úspěchy aneb spolupráce s Digiskills z pohledu klientů

Děláme zajímavé projekty se skvělými klienty, ale na tuto trojici jsme opravdu pyšní aneb Komerčka,…

Číst více
1. února 1 min čtení