Logo
    Digiskills assessment™ Online kurzy
    • Jak ušetřit zaměstnanci až 500 hodin ročně?
    • Microsoft Teams
    • Microsoft Office 365
    • Digitální produktivita
    • Bezpečnost a soukromí
    • Digiskills 365 Heroes
    • Efektivní práce z domu
    • Google Workspace (G Suite)
    • Mozek v kondici
    • Jak se stát efektivním leaderem?
    • Manažerské dovednosti
    • Agilita a agilní řízení
    • Trendy a inovace
    Digitální akademie Blog
    • Jak jsme v Digiskills.cz prožili rok 2020? Pojďme se podívat na pár čísel
    • Akademie Microsoft 365 pro konzultanty a lektory
    • Adventní čas. Čas klidu a pohody. Anebo ne?
    • Tužka a papír poráží OneNote?!
    • Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru
    • 7 tipů, jak využít váš kalendář naplno
    • Aplikace pro práci z domu, bez kterých to nepůjde
    • Ty nejlepší aplikace na cestování
    • Pokud váš organizmus jede na ruční brzdu, technologie vás nespasí
    • Aplikace pro práci s úkoly, na které nedáme dopustit
    • Konica Minolta: Kompletní přechod společnosti na Microsoft 365 za 2 měsíce
    • HOT – První česká kniha o digitalizaci
    • Jak nastavit vlastní pozadí během schůzky v Microsoft Teams?
    • Mobilní aplikace, za které dáme ruce do ohně
    • Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci
    • VIDEONÁVOD: Jak se dostanu do Teams?
    • Nástroje pro online setkání, za které dáme ruku do ohně
    • 10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní
    • Jak pracuje Filip Dřímalka, expert na digitální inovace
    • Cisco Webex – zůstaňte ve spojení
    • Otevíráme kurzy pro práci z domu
    • ČSOB: Banka, která jde dopředu nejen svými službami, ale také v péči o své zaměstnance
    • Hledáme nové kolegy!
    • Jak na digitální hygienu podle Setha Godina
    • Naše TOP prázdninová témata: detox, bezpečnost, cestování ⛱️
    • Zveme vás na Digitální snídani
    • Novinky v Digiskills
    • 5 tipů, jak naplno využít Office 365
    • Jak pracuje Štěpán Bartyzal, zakladatel společnosti Český Trh Práce a autor náborového softwaru Recruitis.cz
    • innogy intenzivně podporuje digitální růst svých zaměstnanců
    • Sodexo na cestě digitální transformace
    • Vzdělávání a digitální transformace
    • Slavíme Den spolupráce odkudkoli a otevíráme vám naše kurzy
    • Jak pracuje Petr Pouchlý AKA Jezevec, kapitán svobodné firmy Court of Moravia
    • 5 kroků, jak vytvořit a pěstovat digitální kulturu
    • Agilita
    • Digitální snídaně
    • Startup day
    • 10 důvodů pro digitální transformaci
    • Na vlastní kůži: 5 nejlepších aplikací na formuláře
    • Microlearning
    • Digitální transformace
    • Digitalizace
    • 4 návyky, které vám zajistí více času
    • Jak pracuje Jan Mašek, inovátor a zakládající člen sítě Red Button
    • 10 životně důležitých aplikací pro manažery
    • Aplikace, bez kterých se moderní asistentka neobejde
    • Onboarding “na inovativno”
    • Jsem chatbot Amos, těší mě!
    • Tabulka prvků Office 365: průvodce microsoftími aplikacemi
    • Startup Day: Nalaďte ve firmě inovační náladu
    • Jak si nastavit automaticky spouštěné aplikace po startu počítače a mít klid
    • Jak jste na tom s digitálními dovednostmi?
    • Jak na pracovní poradu, aby požírala o polovinu méně času a úsilí s lepšími výsledky
    • Tu nejhorší práci při zavádění GDPR můžete nechat na digitálních technologiích
    • Jak pracuje Dita Přikrylová, CEO Czechitas
    • Digitální dovednosti, bez kterých je práce konzultanta těžká dřina
    • Digital mindset aneb Veškerá snaha o digitalizaci bude k ničemu, když nezměníte své myšlení
    • Mailujete chytře? To není tak jisté
    • Hiring 2.0: Nábor zaměstnanců se špetkou inovace
    • Jak pracuje Jozef Képesi, spoluzakladatel a technický ředitel Kiwi.com
    • Carsharing jako firemní inovace? Proč ne
    • 3 důvody, proč ve vaší firmě panuje chaos
    Case studies Akce Kontakt
Registrace Přihlášení
Přihlášení
Zpět Zpět na všechny články
SDÍLET:
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Tužka a papír poráží OneNote?!

15. října • 5 min čtení

Myslíte, že používání digitálních technologií při práci je dnes standard? Z dat našeho Digiskills Assessmentu často vyplývá pravý opak. Pojďte se podívat, jaké odpovědi jsme nasbírali u více než 4 tisíc lidí. Odpovědi vás možná překvapí.

Myslíte si, že videohovor zvládne každý?
Že firmy následují trendy bezpapírové kanceláře? 

Už to bude nějaký ten pátek, co u našich klientů před začátkem vzdělávání zjišťujeme, jak jsou na tom jejich digitální dovednosti. Díky tomu dokážeme uzpůsobit každé firmě vzdělávání opravdu na míru a zároveň ukázat, jak si vede oproti dalším na trhu. O některá data se teď podělíme i s vámi.

Využití digitálních technologií v práci

První z grafů, který vám ukážeme, nám alespoň částečně dává naději, že se ve společnosti blýská na lepší časy a že si technologie pomalu ale jistě nachází cestu do českých firem. 

Níže vidíte ukázku grafu z assessmentu firmy, která se v ČR věnuje zpracování a využití obnovitelných zdrojů. Zaměstnanci této společnosti jsou mírně nad celkovým průměrem námi hodnocených firem. Průměr z více než 4 tisíců námi nasbíraných odpovědí je 6,43. To znamená, že lidé technologie v práci spíše využívají.

Využití digitálních technologií v práci | Digiskills.cz

Ačkoliv my bychom byli spokojení, kdyby se zaměstnanci pohybovali od čísla 8 výš, považujeme za úspěch, že jsou odpovědi spíše v pozitivní části spektra. :)

Videohovory

Za nás asi největší propadák. Člověk by si myslel, že videohovory stoupnou v dnešní koronavirové době na popularitě. Je pravda, že i my sledujeme v rámci assessmentu nárůst. Bohužel ale naprosto minimální. Zatímco na začátku března byla průměrná odpověď u našich klientů 3,2 – teď o několik měsíců později, jsme na 3,7. Podívejte se třeba na graf z assessmentu české firmy, která podniká v automotive průmyslu.

Využití videohovorů v práci | Digiskills.cz

53 lidí ze 127 odpovědělo, že videohovory při své práci vůbec nevyužívá. Při práci na dálku, kterou dnes potřebujeme všichni mít v malíčku, nás toto číslo opravdu zaráží. Samozřejmě je zde i argument, že lidé videohovory zkrátka při své práci nepotřebují, ale je to tak opravdu? Nebo jen místo videohovoru prostě zvolí zdlouhavou e-mailovou komunikací? Koneckonců musíme myslet na to, jak nám digitální nástroje můžou práci usnadnit a především zefektivnit. A jak říká náš lektor Honza Dolejš, jeden videohovor řekne víc než tisíc e-mailů.

DIGITIP: Ovládněte spolupráci na dálku s naší digitální akademií Efektivní práce z domu. S námi budete mít homeoffice v pod palcem.

Aplikace pro týmovou spolupráci

Jak to máte vy? Řešíte všechny úkoly po e-mailu? Nebo využíváte nějaký z nástrojů pro týmovou spolupráci? I díky koronaviru dnes aplikace pro řízení týmových projektů zažívají velký rozmach. My se přesto často setkáváme s tím, že týmy nepoužívají žádný nástroj pro spolupráci a řízení projektů. A když ano, tak jsou odpovědi napříč firmou velice různé – jako třeba u grafu níže.

Využití aplikací pro týmovou spolupráci | Digiskills.cz

Skoro polovina lidí v dané společnosti ovládá základy, čtvrtina v nich naopak nikdy nepracovala. I to často bývá našim úkolem – sjednotit u klienta znalost digitálních nástrojů.

Nástroje pro týmovou spolupráci jsou přitom stavebním kamenem týmové i celofiremní digitální produktivity. Proto je potřeba, aby všichni lidé ve firmě ovládali přinejmenším základy jejich použití. 

DIGITIP: Chcete zvýšit vaši firemní produktivitu, zavádíte proto Microsoft 365 a Microsoft Teams a nevíte si v začátcích rady? My vám pomůžeme.

Sdílení poznámek

Papír a tužka vítězí.

Sdílení poznámek v týmu | Digiskills.cz

Ačkoliv v Digiskills jsme už na tuto odpověď poměrně zvyklí, stejně nás podobný graf vždy vyvede z míry. Průměrná odpověď u našich klientů je 4. To znamená, že přes 4 tisíce lidí, kteří už vyplnili náš assessment, spíše nevyužívá žádnou aplikaci pro práci s poznámkami.

Takový OneNote je za nás přitom jedním z nejužitečnějších nástrojů pro evidenci osobních poznámek i sdílení informací v týmu. K vašim poznámkám se dostanete na jakémkoliv počítači, máte je po ruce v telefonu a navíc je můžete sdílet kolegům. To jsou hned tři věci, které vám papírový blok jen tak nenabídne. Google Keep pak navíc dokáže pracovat i s upozorněním.

Co myslíte? Jak by si vedla vaše firma? Ozvěte se nám na podpora@digiskills.cz a zjistěte, jaká je úroveň digitálních dovedností vašich zaměstnanců.

O Digiskills assessmentu

V rámci Digiskills assessmentu máme několik částí. První z nich je zaměřená na sebehodnocení – ptáme se lidí na využívání technologií v pracovním a osobním životě. V dalších otázkách se ptáme na jejich spokojenost s firemním zařízením (PC, telefon) nebo na práci a znalost aplikací pro týmovou spolupráci (Trello, Microsoft Teams, Asana, BaseCamp a podobně).

Nechybí ani dotazy zaměřené na videohovory, nástroje pro sdílené poznámky, práci s úkoly a kalendářem a v neposlední řadě také zjišťujeme povědomí o digitální bezpečnosti. Více se dozvíte tady.

Kam dál? Přečtěte si, jak přechod na Microsoft 365 pomohl zvýšit produktivitu v Konica Minolta. 

SDÍLET:
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru
Startup day Buzzwords

Startup day

Startup Day je oslava inovativních nápadů, při které se probudí inovační nálada mezi zaměstnanci…
14. srpna 2 min čtení číst více →
Novinky v Digiskills Vše

Novinky v Digiskills

Náš vzdělávací microlearningový portál Digiskills.cz už dnes obsahuje více než 250 video kurzů na…
3 min čtení číst více →
Digitální dovednosti, bez kterých je práce konzultanta těžká dřina Produktivita

Digitální dovednosti, bez kterých je práce konzultanta těžká dřina

Každý z nás chce co nejvíce zjednodušit a urychlit svou práci. Michal Kubín, byznys konzultant z…
29. března 12 min čtení číst více →
Logo

Máte otázky?

Zavolejte nám +420 704 821 259

Napište nám
podpora@digiskills.cz

  • Naše služby
  • Digiskills assessment™
  • Online kurzy
  • Akce
  • Blog
  • Přehled kurzů
  • Microsoft Teams
  • Microsoft Office 365
  • Digitální produktivita
  • Bezpečnost a soukromí
  • Digiskills 365 Heroes
  • Efektivní práce z domu
  • Google Workspace (G Suite)
  • Mozek v kondici
  • Jak se stát efektivním leaderem?
  • Manažerské dovednosti
  • Agilita a agilní řízení
  • Trendy a inovace
  • O nás
  • Hledáme nové kolegy
  • Partneři
  • Obchodní podmínky
  • Kontakt
  • Zásady zpracování obchodních údajů