Logo
    Digiskills Assessment™ Online kurzy Akce Blog Digitální akademie Kontakt
Registrace Přihlášení
Přihlášení

Power BI akademie pro pokročilé - DAX a vizualizace

Logo Kurzem provází: DataBrothers

Kurz pro vás připravili kolegové z DataBrothers. Tak se pusťte do studia a nechte vaše data zazářit.

  • Počet aktivit:89
  • Délka kurzu cca:41 hodin

Mohutný vzdělávací online program, který má za cíl prohloubit a ukotvit vaše Power BI znalosti v oblastech jazyka DAX, pokročilých vizualizací a datového storytellingu. Ponořte se do reálného business intelligence scénáře, řešte reálné analytické výzvy, postavte si profesionální reportingové řešení.

9 900 Kč Koupit kurz

Pro zakoupení či spuštění kurzu se prosím zaregistrujte.

Amosův tip

Užitečný tip

Každý týden se naučte jednu novou digitální dovednost. Za rok budete mistry digitálních kompetencí. Potřebujete poradit? Použijte chat vpravo dole.

Osnova kurzu

Úvod do akademie

1.
Článek

VÍTEJTE V AKADEMII

Vítejte v pokročilé akademii Power BI. Předtím, než se pustíte do studia, bychom Vám rádi předali pár informací.

2.
Studium

Jak funguje studium

Seznamte se s funkcemi, které vám pomohou s průchodem akademií v portálu.

3.
Účast na akci

Záznam workshopu: Úvod do akademie

Dozvíte se základní informace o akademii, průběhu a seznámíme vás s prvními kapitolami akademie.

4.
Studium

Rekapitulace datové analýzy

Shrňme si klíčové znalosti z oblasti business analýzy, datové analýzy a reportingu, které se nacházely v základní akademii.

5.
Studium

Seznámení se scénářem akademie

Celou akademií vás bude provázet scénář, dle kterého budete tvořit report. V této kapitole si jej představíme.

Architektura Power BI

1.
Video

Video: Seznámení s ekosystémem Microsoft

Jak Power BI zapadá do celého ekosystému produktů Microsoft?

2.
Studium

Text: Seznámení s ekosystémem Microsoft

Pokud nemáte možnost pustit si video zaměřené na ekosystém Microsoft, můžete si pročíst skript, kterým se video řídí.

3.
Video

Video: Popis základní architektury

Ještě než se pustíme společně do pokročilé architektury, zopakujte si své znalosti architektury ze základní akademie.

4.
Studium

Text: Popis základní architektury

Pokud nemáte možnost pustit si video zaměřené na popis základní architektury, můžete si pročíst skript, kterým se video řídí.

5.
Video

Video: Seznámení s pokročilou architekturou

Architektura Power BI není pouze o nástrojích, které vám umožní tvořit reporty. Celé Power BI se skládá z několika dalších služeb. Jakých?

6.
Studium

Text: Seznámení s pokročilou architekturou

Pokud nemáte možnost pustit si video zaměřené na pokročilou akademii, můžete si pročíst skript, kterým se video řídí.

7.
Úkol

Test: Architektura Power BI

Shrňme vaše znalosti z pokročilé architektury. Projděte si testem.

8.
Studium

Licenční schéma Power BI

Jaké licence Power BI rozlišuje? Pro koho jsou jednotlivé licence určeny?

Aplikace Power BI Desktop

1.
Úkol

Úkol: Nastavení Power BI Desktop

Správné nastavením aplikace Power BI Desktop je základ pro efektivní reporting. My vás tímto nastavením provedeme.

2.
Studium

Nástroje v kartě Home (Domů)

Rychlý import dat, úprava tabulek v Query, aktualizace dat, vkládání prvků do reportu, metriky a publikace reportu.

3.
Studium

Sekce Insert (Vložení)

Tvorba nové stránky, vkládání vizuálů do reportu, popis vizuálů s umělou inteligencí, vizuály z produktů Power Platform a objekty v reportech.

4.
Studium

Výpočty a zabezpečení v kartě Modeling (Modelování)

Úprava modelu, správa výpočtů, what-if parametry, zabezpečení dat a nastavneí Q&A ve vizuálech.

5.
Studium

Nastavení pohledu v kartě View (Zobrazení)

Šablony reportů, nastavení zobrazení stránky, mobilní rozložení a panely v Power BI Desktop.

6.
Studium

Nástroje v kartě External Tools (Externí nástroje) a pomoc (Help)

Karta umožňující využívání externích nástrojů v Power BI a popis karty pomoc.

7.
Studium

Interakce a struktura reportu pomocí karty Format (Formát)

Úprava interakcí ve vašich reportech, správa prvků v reportu.

8.
Studium

Karta Data/Drill (Data/Přechod k podrobnostem)

Přecházení mezi hierarchickými daty, a popis podrobné analýzy.

9.
Studium

Nástroje tabulky v kartě Table Tools

Rychlá správa tabulek pomocí karty Table Tools.

10.
Studium

Správa sloupců v kartě Column tools (Nástroje sloupce)

Změna datových typů u slopců, formátování dat ve sloupcích. Řazení na základě sloupců a skupiny dat bez nutnosti používat Power Query.

Úvod do vizualizací

1.
Studium

Seznámení se scénářem

Jak jsme zmiňovali v úvodu akademie, akademií vás bude provázet jeden scénář. Nyní si představíme první část.

2.
Studium

Požadavky obchodního reportu

Představení požadavků, které má zobrazovat první report.

3.
Úkol

Úkol: Stažení datového modelu

Nedílnou součástí pro vaší práci bude stažený Power BI soubor, ve kterém budete mít předpřipravená data.

4.
Studium

Představení dat v připraveném modelu

Krátké představení dat, které se nachází v obchodním reportu.

5.
Tvorba reportu

Úkol: Tvorba neformátované první stránky

Předtím, než se pustíte do storytellingu, připravte si první report bez formátování.

6.
Tvorba reportu

Úkol: Úprava řazení hodnot ve vizuálech

Aby vizualizace zobrazovaly konzistentní informace, je nutné některá data seřadit.

Úvod do story-tellingu

1.
Studium

Data storytelling v praxi

V rámci kapitoly se zaměříme na to, jak pomocí dat vyprávět příbeh.

2.
Studium

Správné použití vizuálů

Každý vizuál má své specifické využití. V některém se dobře interpretuje průběh v čase, v jiném například posloupnost. Jak tedy postupovat při výběru vizuálů?

3.
Studium

Strukturování reportu

Ukážeme vám jak pomocí správného rozložení reportu můžete pomoci uživatelům v orientaci.

4.
Tvorba reportu

Úkol: Ohezčení vašeho reportu

Vyzkoušejte si praktikovat teoretické znalosti storytellingu na reportu, který jste si v předchozí kapitole vytvořili!

5.
Zpětná vazba

Zpětná vazba

Jak se vám kurz kapitola líbila? Co vám chybělo? Vyplňte prosím zpětnou vazbu.

6.
Účast na akci

Záznam workshopu: Architektura a storytelling v Power BI

Rozšiřte vaše znalosti architektury Power BI a techniky storytellingu na našem druhém workshopu. Rozšíříme samostudijní bloky, které jste si prošli a připravíme vás na další.

Vizualizace a DAX v praxi #1

1.
Studium

Funkce pro počet

V jazyce DAX existuje několik funkcí, které dokážou spočítat počet hodnot ve sloupci. Jaký je mezi nimi rozdíl?

2.
Úkol

Úkol: Záměna implicitní metriky

V předchozí části jsme se bavili o optimalizaci metrik, nyní si vyzkoušíte optimalizovat metriku v praxi.

3.
Studium

Tvorba tabulky Measure

Abyste udrželi přehled nad všemi vašemi metrikami, je třeba je tvořit na jednom společném místě.

4.
Studium

Jmenná konvence metrik

Každou metriku je třeba správně pojmenovávat tak, aby bylo vždy zřejmé, co metrika počítá. Jak správně metriky pojmenovávat?

5.
Studium

Formátování kódu uvnitř metrik

Dalším krokem k přehlednosti v reportu je formátování kódu uvnitř jednotlivých metrik. Jaké nástroje vám pomohou?

6.
Studium

Filtrační kontext, řádkový kontext a funkce RELATED

Jazyk DAX rozlišuje celkem 2 výpočetní kontexty. Jaký je mezi nimi rozdíl?

7.
Úkol

Úkol: Vypočítání objemu příležitostí se započtením šance na výhru příležitosti dle stavu

Převeďte teorii do praxe. Vyzkoušejte si využít v rámci výpočtu řádkový kontext.

8.
Úkol

Úkol: Dopočítání zbývajících metrik v první stránce obchodního reportu

Abychom dokončili první stránku reportu, je třeba dopočítat chybějící metriky. Vyzkoušejte si je sami dopočítat.

9.
Studium

Filtrační funkce a funkce CALCULATE

Jednou z nejzákladnějších a nejpoužívanějších funkcí, je funkce CALCULATE, která nám umožní vnášet filtry přímo do konkrétního výpočtu. Jaká je její syntaxe a použití?

10.
Studium

Tvorba tabulky se základním přehledem

Touto aktivitou zahájíme tvorbu na druhé stránce obchodního reportu. Začneme tvořit přehled obchodníků.

11.
Úkol

Vizualizace obchodního cíle

Dalším důležitým vizuálem, který bude tvořit finální report, bude vizualizace plnění obchodního cíle, kde využijeme časové funkce.

12.
Studium

Výnos dle produktů a datové skupiny

Přehled výnosů dle jednotlivých produktů bude jedním z klíčových vizuálů. Ukážeme vám, jak pracovat s datovými skupinami.

13.
Studium

Dynamická změna dimenze pomocí Field parametrů

Častým scénářem, se kterým se při tvorbě reportů setkáte, je přepínání dimenze přímo ve vizuálech. V tom nám pomohou Field parametry.

14.
Studium

Tvorba matice s přehledem produktů

Pokud chceme dát uživateli jednoznačnou informaci o přesných přehledech o výnosech, jednou z možností bude matice. Ukážeme vám, jak můžete naplno využít potenciál matice.

15.
Studium

Vizuál s vývojem obratu a profitu v čase

Velmi jednoduchým, ale přesto velmim důležitým vizuálem v rámci třetí stránky bude vizualizace porovnání výnosu a zisku společnosti.

16.
Studium

Získání přehledu obratu dle společností

Posledním vizuálem, který bude tvořit obchodní report, bude matice s přehledem výnosu po společnostech a produktech.

17.
Zpětná vazba

Zpětná vazba

Rádi bychom znali vaší zpětnou vazbu. Dejte nám, prosím, vědět, co se vám nelíbilo či naopak líbilo. Akademii pravidelně na základě těchto zpětných vazeb vylepšujeme.

18.
Zpětná vazba

Máte vše co potřebujete?

Probíhá akademie dle Vašich představ? Je něco co byste nám k programu chtěli sdělit? Váš názor je pro nás důležitý. Děkujeme!

19.
Účast na akci

Záznam workshopu: Vizualizace a DAX v praxi #1

V tomto workshopu rozšíříme první vizualizační a DAXový blok o další zajímavé funkce a také o jejich použití v praxi. Zároveň vám představíme následující samostudijní blok.

Vizualizace a DAX v praxi #2

1.
Studium

Seznámení s projektovým scénářem

Ve druhé části celé pokročilé akademie nám budete moci nahlédnout pod ruce při tvorbě projektového reportu. Pojďme si projektový model představit.

2.
Studium

Požadavky projektového reportu

Projektový report má také základní požadavky, které nám dal nadřízený ve fiktivní firmě Softwario. Jaké byznysové otázky budeme řešit?

3.
Studium

Stažení datového modelu

Jelikož nyní budeme tvořit report opět z již předpřipraveného modelu, důležité je si tento model stáhnout.

4.
Studium

Představení dat v připraveném modelu

Krátké představení dat, které se nachází v projektovém reportu a v jeho datovém modelu.

5.
Tvorba reportu

Přenos formátování a tvorba distribuce projektů podle produktů

V prvním videu si ukážeme, jak přenést formátování z obchodního reportu, abychom si ušetřili čas. Zároveň začneme tvořit první vizualizace.

6.
Tvorba reportu

Distribuce projektů dle typu řízení a přehled projektů dle projektových manažerů

Tvorba souhrnného přehledu o stylech řízení projektů a o projektových manažerech, kteří mají přiřazené své projekty.

7.
Tvorba reportu

Tvorba přehledu o všech projektech

V následující kapitole si vytvoříme společně přehled o všech běžících i ukončených projektech.

8.
Tvorba reportu

Vizualizace vztahu mezi očekávanou velikostí projektu a počtem osob

Abychom usnadnili projektovým manažerům rozhodování o tom, kolik lidí má přiřadit na projekt, vytvoříme nový scatter plot, který bude zobrazovat vztah mezi očekávanou velikostí projektů a počtem lidí na projektu.

9.
Tvorba reportu

Základní přehled o detailech projektu

Druhou stránku projektového reportu zahájíme tvorbou přehledu o detailních informacích konkrétního projektu.

10.
Tvorba reportu

Tvorba prstencových grafů pro zobrazení čerpání a fakturace

Kompaktními vizuály, které se velmi jednoduše čtou z pohledu porovnání dvou proměnných, jsou prstencové grafy. Tyto vizuály zakomponujeme do druhé stránky reportu.

11.
Tvorba reportu

Kumulativní výpočet strávených hodin

Abychom manažerovi poskytli přehled čerpání času podle jednotlivých dní, vytvoříme nový vizuál, který bude obsahovat i kumulativní součet vyčerpaných hodin.

12.
Tvorba reportu

Čerpání času dle milníků a zainteresovaných osob

V předposledním videu si ukážeme, jak vytvoříme souhrnné tabulky, které budou poskytovat detailnější informace o čerpání projektu.

13.
Tvorba reportu

Zakomponování drill-through a dokončení reportu

Poslední věcí, kterou musíme v projektovém reportu nastavit, je samotné drill-through. Tedy aby uživatel mohl vždy přejít do detailu konkrétního projektu rovnou z první stránky reportu.

14.
Zpětná vazba

Zpětná vazba

Rádi bychom znali vaší zpětnou vazbu. Dejte nám, prosím, vědět, co se vám nelíbilo či naopak líbilo. Akademii pravidelně na základě těchto zpětných vazeb vylepšujeme.

15.
Účast na akci

Záznam workshopu: Vizualizace a DAX v praxi #2

Ve čtvrtém workshopu zrekapitulujeme tento studijní blok a doplníme praktické informace k tvorbě projektového reportu. Ukážeme si například tooltipy, které poté můžete zakomponovat i do vašeho reportu.

Prostředí Power BI Service

1.
Úkol

Úkol: Vyzkoušejte si nastavit pravidelnou aktualizaci dat

Nastavte si pravidelnou aktualizaci dat přímo na vašich publikovanných reportech v Service.

2.
Studium

Artefakty Power BI Service

Předtím, než se ponoříte do Power BI Service je třeba znát, jaké veškeré artefakty Power BI Service rozlišuje.

3.
Studium

Datové sady a toky dat

Jak si ulehčit práci s datovými sadami v Power BI Service a co jsou toky dat?

4.
Studium

Reporty a Workbooky

Představení druhé větve artefaktů a další práce s reporty v Service. Představení workbooků.

5.
Studium

Dashboardy a aplikace

Rozdíly mezi reporty a dashboardy. Z čeho se skládají aplikace v Service?

6.
Úkol

Úkol: Publikujte vaše reporty

Pro další práci s vašimi reporty v Power BI Service je nutné, abyste vaše reporty vypublikovali do Service.

7.
Studium

Popis rolí v pracovních prostorech

Každý pracovní prostor umožňuje nastavit přístupy uživatelů a jejich oprávnění. Jaká oprávnění v pracovních prostorech existují?

8.
Studium

K čemu se využívají metriky využití?

Sledovat návštěvnost vašich reportů můžete za pomocí reportu metrik využití. Jak vypadá, z čeho se skládá a jak si report vytvořit?

9.
Úkol

Úkol: Vytvořte si vlastní report metrik využití

Sledujte vytížení vašich reportů i vy. Přeneste znalosti z předchozí kapitoly do praxe.

10.
Studium

Nastavení pravidelné aktualizace dat

Mějte svá data v reportech vždy aktuální.

Použití Power BI Service

1.
Studium

Popis tvorby dashboardu

V předchozích kapitolách jsme vám představili dashboardy. Nyní vás seznámíme s tím, jak je tvořit a využívat naplno.

2.
Úkol

Úkol: Tvorba dashboardu

Vyzkoušejte si tvořit dashboardy z vizualizací ve vašem reportu.

3.
Úkol

Úkol: Využití funkce Insights

Analytici mohou hledat další souvislosti v datech za pomocí funkce Insights. Kde jí najít a kdy se vyplatí jí využít?

4.
Studium

Tvorba aplikací

V této kapitole zjistíte, co vše vám aplikace umožní a jak si jí můžete vytvořit.

5.
Úkol

Úkol: Vytvořte si vlastní aplikaci

Naučte se tvořit vlastní aplikace na základě znalostí z předchozí kapitoly.

6.
Úkol

Embedded do SharePointu, Teams, webu nebo PowerPointu

Reporty nemusíte nutně číst pouze v Power BI Service. Můžete je sdílet do dalších produktů Microsoftu, jako například do SharePointu, Teams, ale i přímo na web.

7.
Zpětná vazba

Zpětná vazba

Jak se vám kurz líbil? Co vám chybělo? Vyplňte prosím zpětnou vazbu.

8.
Účast na akci

Záznam workshopu: Rekapitulace a zakončení akademie

Na posledním workshopu shrneme Power BI Service blok, zakončíme akademii a ukážeme vám, jak se můžete dál posouvat v Power BI.

9.
Článek

Tahák pro práci v Power BI

Na závěr akademie pro vás máme tahák se všemi důležitými informacemi na jednom místě.

10.
Test

Závěrečný test

Závěrečný test otestuje vaše znalosti, které jste v průběhu akademie měli možnost načerpat. Po úspěšném dokončení testu si budete moci stáhnout certifikát o dokončení pokročilé akademie. Hodně štěstí!

Logo
  • Akce
  • Blog
  • Kontakt
  • GDPR
Ikona Facebook Ikona LinkedIn