← Na předchozí stranu

Jak pracuje Dita Přikrylová, CEO Czechitas

9. dubna6 min čtení

BIO

Odkud aktuálně pracuje: Z kanceláře Czechitas v Prague Startup Centru Holešovicích.

Jaká je náplň její práce: Všechno a nic :-D (strategické plány, business development, řízení týmu, operativní řízení, finanční plánování,, schůzky s partnery organizace, veřejné vystoupení, konference, rozhovory pro média, tvorba vzdělávacích osnov, zavádění nových projektů/nápadů).

Kolik lidí řídí: Na přímo 20 lidí, část z nich je externích spolupracovníků.

Rozhovor

Jakým jedním slovem byste popsala svoji práci?

Sen

Která digitální inovace vám dramaticky změnila život?

Chytrý telefon. Od té doby mám kompletní práci a pracovní nástroje s sebou všude, 24/7.

Jaké množství aplikací denně používáte? Za které byste dala ruku od ohně a doporučila je každému manažerovi?

Asi 10-20 a především mobilní aplikace. Obecně ve firmě používáme k synchronizaci dokumentů rodinu aplikací Google, pro úkoly Slack a na prodej Sales Force, ke správě projektu Asanu, pro něco Wunderlist. Ke všem poznámkám, úkolům, zápisům při schůzkách nebo myšlenek, odkazů, videí, obrázků Evernote. Osobně používám Blinkist, takový rychlý čtenářský deník knih o osobním rozvoji, Productive nebo Fabulous na trénink malých zvyků.

Nejvíc bych doporučila Evernote. Je to místo, kam odkládám nejen pracovní úkoly, ale myšlenky, zápisy z obchodních a týmových schůzek, důležité dokumenty, letenky, články ke čtení, obrázky a videa k prezentacím. Je to místo kam sáhnu pro tip na dobrý film, co mi někdo někde dal, k nahrání myšlenky, co mě napadla v tramvaji, k uložení odkazu na článek, co použiju na příští konferenci a k návratu k poznámkám z mentoringové schůzky.

Jak pracuje Dita Přikrylová

Jakými zásadami se ve své práci řídíte?

Hlavní mojí zásadou je být pozitivní a obklopovat se pozitivními lidmi. Potom se Vám daleko lépe pracuje, protože se snažíte s celým týmem hledat cesty. Protože, kdo chce hledá řešení, kdo nechce hledá překážky.

Vypíchněte 3 pracovní návyky, kterými zvyšujete svou efektivitu.
Především se soustředit pouze na jednu věc. Také si vypínám všechny možné kanály a notifikace, zvonění, které by mohly při řešení snižovat moji efektivitu. Proto mám vyhrazený čas na řešení telefonu a emailu, čas na schůzky, na tým, na mentoring týmu a na projekty.

Co při práci bytostně nenávidíte?

Lidi, kteří jsou negativní a neustále hledají problémy, tam kde nejsou. S takovými se snažím trávit pokud možno co nejméně pracovního i osobního času. Taky nemůžu vystát lidi, co nemluví k věci a vedou dlouhé meetingy beze smyslu.

Kdybyste se měla zbavit všech digitálních technologií, se kterou by proběhlo nejdojemnější loučení?

Vzhledem k tomu, že jsem částečně digitální nomád, tak by bylo asi nejhorší loučení s mým notebookem a telefonem. Bez něj bych nebyla schopna pracovat v zahraničí, kde trávím třetinu času.

Digitální dovednosti Dity Přikrylové

Podělte se prosím o svůj nejoblíbenější lifehack, který vám šetří čas...

Pracovní hack – úplně všechno si dávám do kalendáře. Úplně všechno, pracovní i osobní věci, úkoly, na měsíce dopředu. Vždycky vím, kam mám jít, na co nemám zapomenout. Připomene se mi to ve správnou dobu na správném místě. Pak nemusím vůbec nosit věci v hlavě. No a pak největší šetřič času jsou kompletně vypnuté notifikace v mobilním telefonu. Otevřu si aplikace, jen když musím nebo chci.

Jaké digitální technologie vám pomáhají v leadershipu?

Leadership je dovednost, která se praktikuje offline. Řízení týmu je jiná. Hangout pro vzdálené komunikace, kanceláře máme v Českých Budějovicích, Brně a Praze, Evernote pro poznámky k týmovým i mentoringovým schůzkám.

Jak vypadá vaše pracovní místo? Dá se tam najít i obyčejná tužka a papír?

Dá, jmenuje se Evernote. Moje pracovní místo je momentálně Macbook Air a Iphone 7, Moleskine a tužka.
Pro tuto chvíli sebekritiku stranou – v jaké každodenní činnosti opravdu vynikáte?
Troufnu si říct, že si v každé situaci udržuji nadhled, optimismus a nepodléhám stresu. Díky tomu můžu být dobrým příkladem pro moje kolegyně. Stále mám dostatek energie a to se snažím přenést také do týmu. Kreativita řešení problémů je také spíše moje pozitivní vlastnost.

A naopak, v čem máte své rezervy?

20 rezerv. Přesně tolik mám svých kolegů, lidí v týmu, kteří jsou na jednotlivé dovednosti lepší než já. Nejsem dotahovač, analytik ani strukturovaný organizovaný typ. Takže reporty partnerům nebo organizace jednotlivých školení, kde jde spíše o to mít dobře připravenou tabulku s úkoly, raději přenechávám kolegům.

Jak si myslíte, že bude vaše práce vypadat za 5, 10 let?

To je dobrá otázka. Doufám, že za 5 let už budeme mít vlastní školu minimálně v Praze. Za deset let pak alespoň ve třech městech ČR. Školu si představuji tak, že to bude knihovna, posluchárna, hub a školka v jednom, kde budeme moci vzdělávat naše účastníky všech kurzů.

Co s týče práce jako takové, každodenní rutiny, myslím, že umělá inteligence a strojové učení ještě výrazně zasáhne do naší efektivity. Budeme mít virtuální asistentky, které nám naplánují obchodní schůzku podle kalendářů, připomenou automaticky aktivitu na správném místě a ve správný čas, umožní virtuální setkávání. Věřím, že v budoucnu budeme méně pracovat a více času trávit kreativou a hlubokou prací.

Co Dita a osobní rozvoj – jde to k sobě? Jak na sobě pracujete?

Samozřejmě. Bez učení to nejde. Kromě hardskills k výkonu své práce, jak po technické stránce tak pro řízení firmy, je potřeba rozvíjet sebe. Prvním krokem bylo uvědomění si a přijetí slabých stránek a pochopení těch silných. Neučím se tolik vypořádávat s těmi slabými, posiluji maximálně ty silné. Čtu, téměř všechno, co Melvil vydá, o myšlení, řízení času, motivaci lidí, mám ráda i produkci Peoplecomm o štěstí a práci, navštěvuju hodně konferencí jako speaker, které mě rozhodně posouvají dál, poslouchám podcasty při běhání a rozhovory nebo úryvky z Blinkist z aplikace při jízdě autem. A co je nejvíc, pravidelně pracuji s mentorkou a mentorem.

Dita Přikrylová a digitální technologie

Máte nějaký pracovní zlozvyk, který se vám dlouhodobě nedaří zkorigovat?

Prokrastinace nedůležitýma, ale děsně zajímavýma věcma :-)

Jak dobíjíte své pracovní baterky? Co vám pomáhá vyčistit hlavu?

Dvakrát do roka jezdím na delší dovolenou, kde kombinuji ježdění na kitesurtfu a práci na dálku. Tak si nejlépe dobiji baterky na celý rok.

← Na předchozí stranu

ČSOB: Posouváme zaměstnance v digitálních dovednostech 
Případové studie

ČSOB: Posouváme zaměstnance v digitálních dovednostech 

Pro úspěch instituce s ambicemi zařadit se mezi špičky svého oboru je důležité, aby její…

Číst více
10. listopadu 6 min čtení
Konica Minolta: Přechod na Microsoft 365 za dva měsíce
Případové studie

Konica Minolta: Přechod na Microsoft 365 za dva měsíce

Společnost Konica Minolta patří mezi technologické lídry a ve svém portfoliu má vedle tiskových…

Číst více
4. června 4 min čtení
Carsharing jako firemní inovace? Přehled služeb pro rok 2021
Inovace

Carsharing jako firemní inovace? Přehled služeb pro rok 2021

Vozový park firmy nemusí být považován za klíčový aspekt života firmy. Prevencí na problémy s…

Číst více
29. ledna 7 min čtení