CZ
← Na předchozí stranu

3 důvody, proč ve vaší firmě panuje chaos

23. listopadu2 min čtení

Ani ty nejúspěšnější firmy se občasným nedorozuměním nevyhnou. Někde však situace připomíná spíš neřízený chaos, než klidné pracovní prostředí. Jak vnést do zmatku řád? Obecný návod samozřejmě neexistuje, určité problémy se ale v podnicích objevují častěji než jiné:  

1.) Nejasná organizační struktura

Petr vám řekl, ať sestavíte tabulku nejlepších klientů vaší firmy, ale Pavel tvrdí, že to je nesmysl a máte se radši vrhnout na ten včerejší report. A vám z toho jde hlava kolem. Kdo má pravdu? Koho poslechnout? Petr řídí zákaznický servis, ale obyčejně vám přece úkoly zadává Pavel.  Stihnout obojí nemůžete. Z toho by se jeden zbláznil, že?

Možná vás to překvapí, ale podobné „záhady“ v organizační struktuře nejsou v podnicích žádnou vzácností. Nadřízení vydávají protichůdné příkazy, nikdo není za nic zodpovědný a zaměstnanci ztrácejí hlavu. Jedním z řešení může být jasné vymezení zodpovědné osoby za daný úkol, která posléze řídí nutné činnosti a zodpovídá za výsledky.

2.) Nedostatek komunikace

Marketing spustil reklamní kampaň, ale výrobek se nedá nikde sehnat? Kde se stala chyba? V komunikaci! Řešení se zdá být nasnadě: zapracovat na lepší informovanosti zaměstnanců. K tomu můžou kromě pravidelných porad sloužit také komunikační platformy typu Slack, jejichž prostřednictvím můžou kolegové rychle komunikovat, i když je zrovna dělí stovky kilometrů.

Dalším pomocníkem mohou být různá cloudová úložiště, na nichž každý nalezne potřebné dokumenty pro svou práci. Příkladem je oblíbený Google Disk, který má každý uživatel gmailu v základní verzi zdarma.

3.) Nemáte SMART cíle

Váš email i hlasová schránka se neustále plní úkoly na další dny, komunikace je jeden velký zmatek a všechno musí být hotové ihned. Není divu, že v podobném prostředí se pak přehlížejí důležité úkoly, o pracovním stresu nemluvě. 

Pomoci zavést řád může zadávání úkolů metodou SMART, kterou můžete využít také při stanovování podnikových cílů. Název metody je akronymem z anglických slov specific, measurable, asignable, realistic a time-bound, což jsou vlastnosti, které by měl správně zadaný cíl splňovat. Úkol by tedy měl vždy být konkrétně vymezený (S), jeho dosažení by mělo jít v ideálním případě změřit (M), měl by být zadaný konkrétním osobám (A), reálně dosažitelný (R) a opatřený časovým rámcem (T), tedy například termínem dodání. Pomáhá také stanovení priorit při plnění úkolů, obzvlášť cítí-li se jimi zaměstnanci zavaleni.

Výhodou je, že pro tyto účely již existuje mnoho šikovných aplikací, které vám s organizací úkolů ve firmě pomohou. Příkladem je bezplatná aplikace Trello, kterou můžete blíže poznat ZDE.  

← Na předchozí stranu

4 návyky, které vám zajistí více času
Produktivita

4 návyky, které vám zajistí více času

Pokud jste jako většina lidí, je pro vás time management stále nerozlousknutým oříškem. Někdo s…

Číst více
11. července 5 min čtení
ČSOB: Posouváme zaměstnance v digitálních dovednostech 
Případové studie

ČSOB: Posouváme zaměstnance v digitálních dovednostech 

Pro úspěch instituce s ambicemi zařadit se mezi špičky svého oboru je důležité, aby její…

Číst více
10. listopadu 6 min čtení
Leadership na dálku: Co můžete udělat pro to, aby fungoval?
Produktivita

Leadership na dálku: Co můžete udělat pro to, aby fungoval?

Na internetu v době pandemie koloval přehršel různých vtípků, některé přitom pocházely i z…

Číst více
24. června 6 min čtení