← Na předchozí stranu

DB Schenker přepravil s Digiskills své zaměstnance do digitální éry

27. června5 min čtení

Výzvy práce z domova

Během pandemie se mnoho zaměstnanců DB Schenkeru přesunulo na home office. Práce s aplikacemi Microsoft 365 se stala nutností, avšak řada lidí měla ve svých znalostech rezervy a pro efektivní práci bylo zapotřebí důkladně si osvojit především Microsoft Teams, OneDrive nebo SharePoint. A jelikož chtěli v DB Schenkeru situaci opravdu řešit, zavolali si na pomoc nás. Tomáš Brtna společně s týmem Digiskills a odhodlanými zástupci DB Schenkeru začali hledat způsob, jak nabídnout personalizované a efektivní školení. A nebudeme to napínat, protože na firemní školení jsme machři, takže netrvalo dlouho a zrodila se vzdělávací akademie!

Dobrovolná akademie = úspěšná akademie

Nejprve bylo nutné zjistit, jak na tom zaměstnanci společnosti jsou s digitálními dovednostmi a zároveň jsme potřebovali identifikovat jejich potřeby a zájmy. K tomu nám posloužil náš srovnávací assessment. Následně jsme navrhli řešení s cílem posunout zaměstnance DB Schenkeru na vyšší úroveň v oblasti práce s nástroji Microsoft 365.

Nezbytnou součástí vzdělávací strategie byla také akademie IT Heroes, která předcházela spuštění vzdělávacího programu pro všechny zaměstnance. Z každého klíčového oddělení byl vybrán jeden zástupce, který se stal digitálním ambasadorem. Celkem 12 odvážlivců prošlo akademií IT Heroes a stali se styčnými důstojníky šířícími digitální mindset ve svých odděleních.

Samotná akademie byla rozdělena na dvě úrovně:

  • řada zaměstnanců se potřebovala s nástroji Microsoft 365 důkladně seznámit od základů;
  • pro ty pokročilejší jsme šli více do hloubky a připravili navazující tipy, triky a vychytávky.

Zkrátka – na každého se dostalo!

Motivovaní zaměstnanci

Ve společnosti DB Schenker zastávají názor, že nemá smysl zaměstnance nutit, tudíž byla celá vzdělávací akademie dobrovolná. „Lidé si sami uvědomovali, že se potřebují vzdělávat kvůli online práci, potřebovali například s kolegy sdílet soubory a být s nimi v kontaktu. Čili byli motivovaní sami od sebe, věděli, kde mají nedostatky a my jsme jim dali možnost se s tím vypořádat prostřednictvím moderního vzdělávacího programu,“ uvedla Markéta Vodičková, HR specialistka ve společnosti DB Schenker.

Načasování nám hrálo do karet a pak už stačila jen šikovná komunikace, představení, tři… dva… jedna… A vše se krásně rozeběhlo!

Lektoři, přístup, úspěch

Zájem ze strany zaměstnanců DB Schenker poháněla také flexibilita i styl našich lektorů, kteří k tématům přistupují tak, aby byla látka srozumitelná, pochopitelná a kladou důraz na praktické využití. „Díky lektorům Digiskills a Honzovi Dolejšovi, který nám vše vysvětlil na představovacím workshopu, řadu lidí tento styl vzdělávání oslovil a pak už to jelo jak na drátkách. Zkombinovali jsme živé webináře s možností využívat portál Digiskills, protože každému vyhovuje něco jiného a mohli jsme tak vyjít vstříc všem,“ uvedla Markéta Vodičková.

Poskytli jsme také vzory e-mailů a bannerů, abychom usnadnili komunikaci se zaměstnanci a pochopitelně jsme rádi přizpůsobili témata školení specifickým potřebám DB Schenkeru. „Materiály ze strany Digiskills mi ulehčily práci při komunikaci akademie, protože to bylo designově jiné, svěží a nemuseli jsme vymýšlet nic vlastního, což také nebývá úplně obvyklé,“ podotkla Markéta Vodičková.

Největší změny

Dnes už se v kancelářích DB Schenker pracuje jinakmoderněji i efektivněji – zaměstnanci už vědí, jak používat Teamsy, jaký je rozdíl mezi OneDrivem a SharePointem a práce s aplikacemi Microsoft 365 je pro ně díky akademii jednodušší. Současně ambasadoři svými znalostmi pokrývají běžné situace – pomáhají ostatním s nastavením a správným používáním digitálních nástrojů. Mít se na koho obrátit pomáhá nejen konkrétnímu týmu v plynulejší práci a podporuje kolegiálnost, ale oceňují to i zaměstnanci z IT oddělení, kteří nemají tolik dotazů na běžné uživatelské „záseky“. „Pokud někdo z ambasadorů sezdá, že potřebuje někde vylepšit či doplnit své znalosti, tak ví, že kam se obrátit a my ho rádi v dalším rozvoji podpoříme, “ dodala Markéta Vodičková.

Vzdělávání pokračuje

Na základě pozitivních zkušeností, které měly prokazatelný dopad na práci ve společnosti, se rozjíždějí další vzdělávací aktivity. V současné době se DB Schenker chystá na webináře na téma SharePointu a moderních interaktivních schůzek. Dalším iniciativám jsou ve společnosti DB Schenker více než otevřeni. „Ve spolupráci s Digiskills hodláme i nadále pokračovat a čas od času zařadit i živý webinář na aktuální téma a pokud bude zájem ze strany zaměstnanců, tak jim rádi nakoupíme a poskytneme licence na portál,“ dodala Markéta Vodičková.

Vzájemně inspirující spolupráce

Společnost DB Schenker je otevřená inovacím, má velký zájem o rozvoj svých zaměstnanců a je ochotna investovat do jejich vzdělávání. Zaměstnanci prokázali velkou motivaci a ochotu se posouvat a do vzdělávací akademie Digiskills šli s nadšením. Vzájemná spolupráce byla přínosná pro obě strany a ukázala se jako velmi inspirativní a motivující.

„Na vzájemné spolupráci bych vyzdvihla ochotu, vstřícnost ze strany společnosti, nikdy nebyl nic problém, lektoři byli výborní, stejně tak organizační tým. Vždycky jsme společně našli řešení. Naše vzájemné partnerství s Digiskills bylo, a ještě pořád je na výborné úrovni,“ zhodnotila Markéta Vodičková.

← Na předchozí stranu

Digitální předsevzetí a návyky pro rok 2024
Webináře

Digitální předsevzetí a návyky pro rok 2024

Chcete vidět, jak se „slaví“ konec roku v Digiskills? Eva Jokes, Adam Pešek a Honza Dolejš ukázali,…

Číst více
5. ledna 3 min čtení
Jak nastavit vlastní pozadí v Microsoft Teams, Zoom a Google Meet?
Produktivita

Jak nastavit vlastní pozadí v Microsoft Teams, Zoom a Google Meet?

Ať už potřebujete zakrýt nepořádek v pokoji, zaujmout klienta stylizovanou virtuální kanceláří nebo…

Číst více
27. května 6 min čtení
Ohlédnutí za rokem 2022 v Digiskills 
Produktivita

Ohlédnutí za rokem 2022 v Digiskills 

Rok 2022 byl pro Digiskills plný výzev, ale také úspěchů. Neustále sledujeme nové trendy v oblasti…

Číst více
13. ledna 3 min čtení