← Na předchozí stranu

innogy intenzivně podporuje digitální růst svých zaměstnanců

6 min čtení

Lidé a příležitosti v digitální transformaci?

innogy je v Česku jedním z hlavních dodavatelů zemního plynu pro domácnosti a firmy. Je to pokroková společnost, zaměřená na inovace a dlouhodobou udržitelnost, která nabízí řadu moderních energetických služeb a produktů.  Stejně inovativní je ve svém přístupu k zaměstnancům – zkrácená pracovní doba, pět týdnů dovolené, pět dnů osobního volna nebo flexibilita a práce odkudkoliv – innogy ví, že všichni potřebují občas dobít energii.

V rámci zaměření na inovace si innogy uvědomovalo potřebu rozvíjet i digitální agendu a využívat všechny příležitosti, které nabízí svět digitálních inovací. „S Digiskills spolupracujeme od začátku roku 2018, kdy jsme hledali flexibilního, kreativního a spolehlivého partnera, který by nám pomohl s digitálním vzděláváním,“ prozradil Lukáš Ondřej, který v innogy vede tým People Development & Diversity.

Proto hledal HR tým innogy řešení, jak se vypořádat s mezerami v digitálních dovednostech svých zaměstnanců, jak přinést do firemní kultury i prvek digitalizace a naučit všechny své zaměstnance “myslet digitálně”.

Všechny tyto prvky související s digitalizací totiž zaměstnancům významně zjednodušují práci a přináší nové příležitosti v byznysu. Společnost si uvědomovala, že digitální transformace a vytvoření digitálně zdatné a agilní pracovní síly je zároveň rozhodující pro její vlastní úspěch.

Hledání inovativního partnera pro digitální vzdělávání

Primární výzvou bylo najít partnera s holistickým přístupem, který by přistupoval k digitálnímu vzdělávání jinak než tradiční firmy, poskytující pouze obecná školení nebo školení klasických počítačových dovedností.

„S innogy jsme se setkali díky aktivitám sítě inovativních firem a expertů Red Button. Společně s organizací Odyssey, která skvěle propojuje svět manažerské výkonnosti a moderních technologií, jsme zjistili, že se skvěle propojuje náš obsah a je to přesně to, co HR tým v innogy pro své zaměstnance poptává,” objasňuje začátek spolupráce s innogy Filip Dřímalka, CEO Digiskills, a dodává: „S představiteli innogy jsme hledali nejen způsob, jak dostat digitalizaci do povědomí jejich zaměstnanců, ale také jak jim poskytnout konkrétní znalosti využívání digitálních nástrojů pro zjednodušení práce.“

Propojení tradičních firem a startupů

Jako první jsme společně realizovali Startup day zaměřený na HR a služby pro zaměstnance. Během této akce se v sídle společnosti představilo 15 startupů a nadějných inovativních firem. Zaměstnanci innogy se pak s těmito startupy mohli pobavit o spolupráci a využití jejich služeb. Podobná propojování jsou pro innogy důležitá nejen pro inspiraci, ale také proto, aby lidé v takto zavedené firmě viděli, jaké inovace vznikají kolem nás a jak je možné tyto využít.

Manažerské vzdělávání s top výsledky

Následně se rozjely digitální bootcampy, tedy intenzivní manažerské workshopy v Praze, Brně a Ostravě, kde se prezentovaly nejnovější technologické trendy v businessu, témata spojený s digitální produktivitou, online spoluprací a agilním řízením projektů a diskutovalo se o tom, jak tyto inovace zavést právě do innogy. Kromě manažerských bootcampů se začaly plánovat také workshopy zaměřené na specifická oddělení (pro HR, pro tým zabývající se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, apod.).

Podle Filipa Dřímalky, je společnost innogy skvělým příkladem toho, jak se má přistupovat k digitální transformaci z pohledu rozvoje lidí a týmů. „Celý HR tým má obrovskou chuť i nadšení měnit zajeté pořádky a poskytovat zaměstnancům innogy nástroje i dovednosti k tomu, aby všichni uměli využívat technologie, zjednodušili si práci a měli prostor na to rozvíjet své projekty.”

 

Skrz digitální inovace směrem k osobnímu růstu a zdravému životnímu stylu

Po realizaci manažerských workshopů, které se budou pro velký úspěch opakovat na podzim 2018, se ve firmě spustilo vzdělávání pro všechny zaměstnance za pomocí online microlearningu. Microlearning, neboli proces učení rozvržený do velice krátkých, často minutových videí, je ideálním způsobem jak se vzdělávat v dnešní době. Zaměstnanci si mohou na tato videa najít čas i v ten nejhektičtější den, a to i díky skvělé inovaci z dílny HR týmu innogy – to implementovalo knihovnu videí o digitálních inovacích přímo do vlastní aplikace, kterou innogy poskytuje svým lidem pro rozvoj talentů a lídrů.

   

Za první měsíc po spuštění zaměstnanci shlédli 3 269 videí, což potvrdilo zájem o podobné vzdělávání i funkčnost interních digitálních nástrojů, které innogy svým lidem poskytuje.

Základním pilířem pro osobní a týmový růst v oblasti digitálních inovací jsou témata spojená s využíváním chytrých aplikací a nástrojů pro vlastní práci. V innogy díky tomu začali využívat nástroje jako OneNote nebo datovou analytiku Power BI, díky kterým si zaměstnanci dokážou výrazně zjednodušit a zrychlit práci. Úkoly, které jim předtím zabraly hodiny, nyní zvládnou za několik minut.  Kromě toho začali využívat řadu dalších aplikací a online služeb, které jim pomáhají v pracovním i soukromém životě. „Mám velkou radost, že digitální dovednosti si mohou manažeři zdokonalovat kdykoliv a kdekoliv za použití naší Leadership Journey aplikace,“ doplnila Erika Vorlová, Head of Human Resources v innogy.

Kromě těchto témat se microlearning i navazující aktivity dotýkají taktéž fyzické, emocionální, mentální a hodnotové složky výkonnosti. Proto se kromě témat poskytovaných společností Digiskills využívají i témata další organizace – Odyssey. Tato témata, sdružená pod termínem Fit for business – se zabývají i tématy z okruhů „soft skills” – od digitálního detoxu, zdravého životního stylu nebo dalších rozvojových témat, která souvisí s moderním rozvojem pracovních dovedností a hlavně – spokojenosti v práci. 

Za tři měsíce si zaměstnanci innogy prošli celkem 6 407 videí. Nejpopulárnějšími online kurzy se staly kurzy zaměřené na bezpečné chování na internetu a tipy a triky pro práci s kalendářem.

Díky těmto a dalším plánovaným aktivitám poskytuje innogy svým zaměstnancům skvělou příležitost pro osobní růst a hlavně reálné využití technologií pro zjednodušení práce a pochopení toho, co znamená digitalizace pro jednotlivce, týmy i samotnou firmu.

„V letošním roce odvedli kus dobré práce ve formě digitálních bootcampů pro manažery a digitálních dovedností pro všechny zaměstnance innogy. A již teď se těšíme na spolupráci v roce 2019,“ dodal na závěr Lukáš Ondřej.

„Po realizaci prvních společných akcí jsme naše aktivity začali rozvíjet více do hloubky a na feedbacku vidíme, že to je spolupráce úspěšná a přínosná jak pro lidi v innogy, tak pro samotnou firmu. Mnoho firem o inovacích a digitalizaci mluví, ale právě na investicích dovnitř firmy a na rozvoji lidí se pozná, která firma to myslí opravdu vážně,” doplnil spolupráci s innogy Filip Dřímalka. 

← Na předchozí stranu

Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci
Produktivita

Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci

V posledních dnech jste nás zahltili spoustou dotazů: Jaká aplikace je vhodná pro videohovory?…

Číst více
0 min čtení
Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod
Případové studie

Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod

Kde je vůle, tam je cesta! A to se potvrdilo i v případě ČEZ Prodej, kde si zaměstnanci osvojili…

Číst více
19. března 3 min čtení
4 AI nástroje, které vaše prezentace vystřelí ke hvězdám
Inovace

4 AI nástroje, které vaše prezentace vystřelí ke hvězdám

Podívejte se, jak s pomocí umělé inteligence vytvořit osnovu, poutavé nadpisy, obsah, grafiku…

Číst více
14. dubna 2 min čtení