← Na předchozí stranu

Jak pracuje Štěpán Bartyzal, zakladatel společnosti Český Trh Práce a autor náborového softwaru Recruitis.cz

2. dubna5 min čtení

Na začátku byl nápad na provozování pracovního portálu Práce v Hradci.cz. Z něj se nakonec vyklubaly pracovní portály pro zbytek celé České republiky. Tak Štěpán Bartyzal založil firmu Český trh práce s.r.o. Pak ale přišel rok 2008, s ním ekonomická krize a tržby šly dolů. Když bylo nejhorší zažehnáno, rozhodl se inovovat a jít se svým podnikáním vstříc budoucnosti. Po důkladném průzkumu zahraničních trendů se pustil do vývoje vlastního náborového softwaru Recruitis s cílem zefektivnit náborový proces ve firmách.

Štěpán Bartyzal je tak díky svému produktu a znalostem jeden z mála lidí, kteří určují směr českého recruitingu. Jak vypadá jeho pracovní den? To prozradil v rozhovoru pro náš blog.

Nejdříve prozraďte něco o vás a vaší firmě: Kdo tvoří váš tým?

Já vždycky říkám, že je nás 5 a půl. :) Jsme financováni ze svých vlastních zdrojů, takže jsme malý tým – 4 lidí na full time a další 2 na part time.

Jakou pozici zastáváte vy?

Dělám, jako každý ve startupech, všechno. Nejvíce se starám o naši vizi, zjišťování potřeb zákazníků a určování směru vývoje softwaru. Celkově se zajímám o to, jak by mohla a měla v budoucnu vypadat automatizace a procesy recruitngu.

Štěpán Bartyzal se svým týmem.

Jaké jsou vaše pracovní návyky?

Musím přiznat, že mám extrémně divoké pracovní návyky a rád bych upozornil, aby je nikdo nekopíroval :-). Velmi často mám „disfocus“ na primární produkt. To se projevuje snahou o tvorbu nejrůznějších příbuzných projektů, aktivit a o synergii. Mám s kolegou pořad o personalistice na rádiu Zet, organizujeme různé meetupy, semináře a nyní dokončuji inspirativní web o HR leadrech. Pomáhá mi to generovat nové nápady a posouvat firmu dopředu.

Taky neumím moc říkat ne na žádosti o pomoc. Baví mě nové projekty a nápady, rád se zapojím do všeho, co mi dává smysl a synergii.

E-maily vyřizuji jednou, dvakrát týdně. Věci, které můžu udělat hned rovnou vyřídím, ale na rozsáhlejší zprávy reaguji méně. Můj response time je většinou kolem tří, čtyř dnů až jednoho týdne. Klienti už vědí, že pokud chtějí odpověď rychle, mají kontaktovat kolegyni. :)

#TIP: Chcete v práci také jít vstříc inovacím? Přečtěte si 5 tipů na podporu digitální kultury ve firmě.

Najdete tedy mezi vašimi návyky nějaký, který byste ostatním doporučil?

Za mě fungují i ty, které bych nedoporučil. :) Takže rozhodně podporuji jakoukoliv kreativitu v pracovních návycích, hlavně to musí vyhovovat vám. Každopádně, ale za důležitý pracovní návyk považuji ten, který pomáhá udržovat tým nebo firmu v nějaké pozitivní firemní kultuře. Například u nás to znamená, že čas od času vyrazíme všichni společně pracovat někam ven, do kavárny. Dáme si kávu a dort, firma to zaplatí, a všichni společně pracujeme v jiném prostředí. Hlavně když je venku pěkně. Podívat se na to můžete podívat na našem Instagramu.

Je něco, co v práci bytostně nenávidíte?

Svázanost. Nejsem rád svázaný a kancelář je jedno z toho. Jsem kavárenský povaleč a strašně mě u toho baví pracovat. Ruší mě spíš klid. Nejčastěji mě proto najdete pracovat v nějaké  kavárně se sluchátky v uších.

A teď něco k digitalizaci: Jaké digitální nástroje při práci využíváte?

Především náš, který digitalizuje nábor zaměstnanců. Podívejte se, jak můžete zrychlit plánování pohovorů až o 96 %. Obecně pak ekosystém iOS, od nástrojů, které jsou už vestavěné a především funkční, až po nejrůznější aplikace. V týmu v rámci agilního developmentu používáme Trello. A co velmi významně změnilo náš způsob fungování ve firmě, jsou cloudová uložiště – dropbox, Google Disk, iCloud – a taky Slack, bez něj už si to neumíme představit. Mám rád oddělení externí komunikace od interní.  Pak bych mohl jmenovat Gruveo na videocall, Smartlook na sledování chování uživatelů nejen na webu.

 

Kolik mobilních aplikací využíváte denně?

Pravidelně takových 5 až 7. Především jsou to sociální média - LinkedIn a Twitter, mobilní banka. Liftago, které nabízí výhodný účet pro firmy; MindMeister na tvorbu myšlenkových map; Eventbrite na organizování eventů. V domácnosti pak Router. Rád svým dětem řídím čas strávený na internetu,  takže jim vypínám a zapínám připojení podle toho, jak jsou hodní nebo jak zlobí. :)

Co vám pomáhá dobíjet baterky?

Baterky mi dobíjí spokojená rodina, přátelé, sport a osobní spokojenost sám se sebou. Energii mi dodávají také projekty, kde se můžu seberealizovat. A samozřejmě taky, když vám okolí a veřejnost dávají najevo, že to co děláte dává smysl a že to oceňují, to mi dodává obrovskou nálož energie.

Máte nějaký lifehack?

Multitasking. Třeba sekání trávy a u toho poslouchání podcastů. Dnes je na lidi velký tlak, aby stihli hodně věcí v krátkém čase, proto rád spojuji dvě aktivity do jedné. Šetřím čas, energii, odpočívám, pečuji o zahradu a zároveň se vzdělávám.

#TIP: Zajímají vás další pracovní návyky úspěšných lídrů? Podívejte se, jak pracuje Petr Pouchlý AKA Jezevec, kapitán svobodné firmy Court of Moravia nebo CEO Czechitas Dita Přikrylová.

A něco pozitivního na závěr: Kde se vidíte za deset let?

Ačkoliv jsem velký workoholik, tak v budoucnu už bych se rád věnoval pouze projektům, které mě budou nějak rozvíjet a udržovat mou mozkovou aktivitu. Doufám, že za deset let se budu více věnovat mé rodině a méně práci.

Děkujeme za rozhovor! Chcete se se Štěpánem spojit? Podívejte se na jeho Linkedin.

← Na předchozí stranu

5 tipů, jak naplno využít Office 365
Produktivita

5 tipů, jak naplno využít Office 365

Vytvořit jednoduchou prezentaci pro své kolegy v Powerpointu nebo napsat esej ve Wordu – to zajisté…

Číst více
3 min čtení
Tabulka prvků Office 365: Jak se neztratit v Microsoftích aplikacích?
Produktivita

Tabulka prvků Office 365: Jak se neztratit v Microsoftích aplikacích?

Ztrácíte se v nabídce aplikací z dílny Microsoftu? Teams, SharePoint, OneNote… Po čem sáhnout?

Číst více
28. dubna 1 min čtení
Succes story: Digitální akademie v Accolade Holding
Případové studie

Succes story: Digitální akademie v Accolade Holding

Naučit zaměstnance pracovat s nástroji Microsoft 365, proškolit je v kyberbezpečnosti a otevřít jim…

Číst více
8. listopadu 2 min čtení