← Na předchozí stranu

Konica Minolta: Přechod na Microsoft 365 za dva měsíce

4. června4 min čtení

Společnost Konica Minolta patří mezi technologické lídry a ve svém portfoliu má vedle tiskových řešení a chytrých kamer také širokou škálu služeb souvisejících s digitalizací – od řízení dokumentů ve firmě přes vytěžování dat, po implementaci nástrojů Microsoft do firem.  

Vedení společnosti pochopitelně usiluje o to, aby zaměstnanci pracovali s moderními nástroji a dokázali si díky nim usnadnit práci. K tomu výrazně pomohla transformace IT prostředí a adopce řešení Microsoft 365 napříč celou firmou. A my jsme byli u toho! 

Proškolit stovky zaměstnanců najednou? V pohodě! 

Požadavky společnosti Konica Minolta:  

  • přechod a seznámení se s aplikacemi Microsoft 365; 
  • přesměrování veškeré komunikace do aplikace Microsoft Teams a zbavit se tak neustále zahlcených e-mailových schránek; 
  • osvojení si správného využívání cloudového úložiště v rámci Microsoft 365.
  • Vzdělávací program měl trvat maximálně dva měsíce a všichni zaměstnanci se během této doby měli naučit, jak ovládat digitální nástroje a jak si zefektivnit práci
 workshop | Digiskills.cz
Ilustrační fotografie ze školení Jana Dolejše

 

A co na to Digiskills? Challenge accepted! 

‚‚Protože sami dodáváme nejnovější technologie společnosti Microsoft, moc dobře víme, že klíčem k úspěšné adopci každé inovace je intenzivní práce s lidmi. Přechod na samotné technologie není žádný problém, máme na to desítky specialistů, kteří jsou schopni zajistit cokoliv – od migrace až po vývoj aplikací na míru. Pokud však chcete využít všechny tyto nástroje na 100 %, musíte investovat čas i energii do vzdělávání a adopce. Protože je v této oblasti Digiskills zřejmě nejdál v Česku, rozhodli jsme se dát dohromady a vyzkoušet jejich služby sami na sobě,“ uvedl Michal Hanko, který v Konica Minolta vede iniciativu zaměřenou na zavádění cloudových technologií Microsoft ve firmách. 

Digitální akademie – to nej z živého i online vzdělávání 

Bylo zapotřebí sladit úroveň zaměstnanců a celé týmy i oddělení čítající stovky zaměstnanců naučit používat nové nástroje. Stála před námi různorodá skupina, která měla nejen odlišnou úroveň znalostí digitálních technologií, ale i přístup k inovacím. A jak přesvědčit i ty největší skeptiky? Jak se říká, příklady táhnou, proto jsme se zaměřili na názornou ukázku konkrétních scénářů a výhod, které nové řešení přinese. 

Konica Minolta má řadu expertů, kteří Microsoft 365 rozumí, a proto jsme spojili síly a sestavili jsme unikátní vzdělávací program, díky kterému se lidé naučili využívat jednotlivé nástroje na 100 %. 

Digitální akademii, kterou jsme společně s Konicou Minoltou spustili, zahrnovala úvodní workshopy a následný online program kombinující online kurzy, webináře a pracovní úkoly. 

Digitální akademie | Digiskills.cz

Díky online formě akademie mohl každý ke studiu přistupovat individuálně a podle vlastního tempa. Microlearningová videa, infografiky i interaktivních úkolů měli studující k dispozici na naší platformě kdykoliv potřebovali. Tento způsob byl nejen časově příznivý, ale hlavně efektivní – lidé studovali kdykoli měli čas. 

Akademie na téma Office 365 ušitá ‚na míru‘ naší společnosti nám umožnila rozvinout další potenciál našich pracovníků a manažerů. Díky vzdělávání formou mini kurzů a online microlearningu jsme vylepšili své dovednosti a znalosti z oblasti Microsoft 365 a zprovoznili reálnou vzdálenou spolupráci,“ dodal Jan Svoboda ze společnosti Konica Minolta. 

Recept na úspěšný přechod na Microsoft 365

Ukázalo se, že chuť zkoušet nové věci, nebát se zapojit lidi do procesu adopce, zavést nové formáty a nadšení experimentovat, se vyplácí. Svědčí o tom i čísla – přes 70 000 zhlédnutých videí a více než 5 000 dokončených kurzů jsou jasným důkazem, že zaměstnanci Konica Minolta měli motivaci a chuť se posouvat a vzdělávat. Ukázat lidem konkrétní přínosy a výhody aplikací a nebát se mluvit o změnách i úskalích, které je čekají, se zkrátka ukázaly jako cesta správným směrem. Na úspěchu se podepsala v neposlední řadě aktivní spoluúčast ze strany Konica Minolta. 

Po dvou měsících byla společnost Konica Minolta schopna převést veškerou interní komunikaci do nástroje Microsoft Teams, stejně tak si zaměstnanci osvojili OnePoint a SharePoint, kam ukládají svá data, úkoly řídí v Planneru a mnoho dalšího. Zkrátka ukázková digitální transformace v podání technologicky orientované společnosti. A my jsme rádi, že jsme byli u toho a mohli v dosažení cílů společnosti pomoci! 

‚‚Kompetence v oblasti digitalizace umožňují naší firmě stále růst, zpracovávat větší množství objednávek, obsluhovat více zákazníků atd. Digitalizace nám dále pomáhá zpřesnit a zrychlit procesy nejen uvnitř naší firmy, ale i u našich zákazníků.“ shrnul důležitost digitalizace Jan Svoboda ze společnosti Konica Minolta.  

Report z portálu Digiskills | Digiskills.cz

Pokud chcete posunout vaši firmu do digitálního věku i vy, ozvěte se. ;)

podpora@digiskills.cz

← Na předchozí stranu

5 tipů, jak naplno využít Office 365
Produktivita

5 tipů, jak naplno využít Office 365

Vytvořit jednoduchou prezentaci pro své kolegy v Powerpointu nebo napsat esej ve Wordu – to zajisté…

Číst více
3 min čtení
Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod
Případové studie

Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod

Kde je vůle, tam je cesta! A to se potvrdilo i v případě ČEZ Prodej, kde si zaměstnanci osvojili…

Číst více
19. března 3 min čtení
Jsem chatbot Amos, těší mě!
Produktivita

Jsem chatbot Amos, těší mě!

Máme pro vás vzkaz od našeho chatbota Amose. Prý má něco důležitého na srdci. A co na srdci, to na…

Číst více
4. června 3 min čtení