← Na předchozí stranu

Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod

19. března3 min čtení

ČEZ Prodej je součástí Skupiny ČEZ, která má své zaměstnance napříč celou Českou republikou.  

Zůstat na špičce, umožnit zaměstnancům pracovat moderně, a přitom posouvat své produkty a služby vyžaduje proaktivní přístup a zdokonalování. V ČEZ Prodej šli proto do vzdělávání s vervou – a my jsme rádi, že jsme mohli být u toho.   

Výzva 

V ČEZ Prodej bylo zapotřebí sladit dovednosti, motivovat zaměstnance a názorně ukázat výhody a použití jednotlivých aplikací M365 ve třech dimenzích – komunikace, soubory a úkoly. 

V období pandemie se významně zvýšila potřeba efektivního využívání digitálních nástrojů pro efektivní hybridní spolupráci v rámci dostupného balíčku Microsoft 365, který mohou naši zaměstnanci využívat. V ČEZ Prodej se nám podařilo spustit platformu Microsoft Teams mezi všechny zaměstnance v rekordně krátkém čase a podpořit tak spolupráci našich týmu na dálku. Stála před námi ale velká výzva, abychom i ve využívání digitálních nástrojů mluvili všichni stejným jazykem,“ uvedla Tereza Gelnarová. 

Od velkého programu k týmovým dohodám 

Společně jsme vytvořili vzdělávací program zaměřený na rozvoj digitálních dovedností. Prvním nástrojem byl tříměsíční rozvojový program pro zaměstnance a manažery, který v sobě kombinoval tři důležité prvky: inspirativní setkání, workshopy a e-learning. Jádrem programu byly tematické bloky: 

  • Komunikace  
  • Soubory 
  • Úkoly   

Po absolvování programu se podařilo do jisté míry zvýšit úroveň dovedností zaměstnanců, kteří program absolvovali. Po diskuzích s účastníky se stále více ukazovalo, že i v této oblasti má klíčovou roli manažer, jeho postoj k této oblasti a schopnost sladit svůj tým na stejných principech používání dostupných technologií. Například v jednom týmu si kolegové zavedli takové digitální okénko, tedy vlastní inspirativní sezení, kde si sdílejí zajímavé novinky a technologie, které jim pomáhají nebo je zajímají. Byla to pro nás hezká ukázka toho, jak může tým navázat na rozvojový program, pokud to manažer podporuje.“ uvedla Tereza Gelnarová. 

V Digiskills jsme se snažili přizpůsobit další běh programu na míru potřebám a zpětným vazbám od ČEZ Prodej. Nakonec jsme společně program upravili na „odlehčenější“ formát, který zachovával stejnou strukturu a principy, tentokrát se však zaměřil na celé týmy.

Klíčovým výstupem programu se staly tzv. týmové dohody, které vycházejí z celofiremních pravidel a určují specifika daného týmu (kde se odehrává komunikace, kam se ukládají týmové soubory a jak spravujeme týmové úkoly.) 

ČEZ Prodej se nebojí inovací 

ČEZ Prodej podporuje inovace a moderní způsob práce. Díky spolupráci s Digiskills došlo k posunu v používání nástrojů Microsoft 365 a Microsoft Teams.  

„Digitální dovednosti jsou nadále jednou z našich priorit, mění se styl práce a potřebujeme své kolegy posouvat, což se odráží i v tom, kam směřujeme jejich další vzdělávání. Chceme nabídnout, jak plošné aktivity s cílem neustále rovnat míru znalostí, tak i na míru šité programy pro manažery a jejich týmy.“ řekla Tereza Gelnarová k další vzdělávací strategii společnosti.   

„Spolupráce s Digiskills byla super. Co se týče přípravy, termínů i komunikace, vždy jsme dostali to, na čem jsme se domluvili,“ zhodnotila stručně a jasně spolupráci Tereza Gelnarová. 

Jsme rádi, že jsme mohli přispět k pozitivnímu vývoji a věříme, že společně budeme pokračovat v cestě za digitálním pokrokem. 

 

← Na předchozí stranu

Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru
Inovace

Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru

My v Digiskills jsme velcí milovníci technologií. Máme proto velkou radost, když nejsou pouze…

Číst více
22. září 1 min čtení
Hledáme nové kolegy!
HR

Hledáme nové kolegy!

Do Digiskills hledáme produktového specialistu se zaměřením na digital. Máš zájem o vzdělávání a…

Číst více
1 min čtení
Jak na pracovní poradu, aby požírala o polovinu méně času a úsilí s lepšími výsledky
Produktivita

Jak na pracovní poradu, aby požírala o polovinu méně času a úsilí s lepšími výsledky

Porady jsou většinou… [dosaďte si sami]. Co vás napadlo jako první? “Nudné”? “Neefektivní”? “Ztráta…

Číst více
26. dubna 15 min čtení