Success story: ČEZ Prodej a dokonalost týmových dohod
ČEZ Prodej je součástí Skupiny ČEZ, která má své zaměstnance napříč celou Českou republikou.
Zůstat na špičce, umožnit zaměstnancům pracovat moderně, a přitom posouvat své produkty a služby vyžaduje proaktivní přístup a zdokonalování. V ČEZ Prodej šli proto do vzdělávání s vervou – a my jsme rádi, že jsme mohli být u toho.
Výzva
V ČEZ Prodej bylo zapotřebí sladit dovednosti, motivovat zaměstnance a názorně ukázat výhody a použití jednotlivých aplikací M365 ve třech dimenzích – komunikace, soubory a úkoly.
„V období pandemie se významně zvýšila potřeba efektivního využívání digitálních nástrojů pro efektivní hybridní spolupráci v rámci dostupného balíčku Microsoft 365, který mohou naši zaměstnanci využívat. V ČEZ Prodej se nám podařilo spustit platformu Microsoft Teams mezi všechny zaměstnance v rekordně krátkém čase a podpořit tak spolupráci našich týmu na dálku. Stála před námi ale velká výzva, abychom i ve využívání digitálních nástrojů mluvili všichni stejným jazykem,“ uvedla Tereza Gelnarová.
Od velkého programu k týmovým dohodám
Společně jsme vytvořili vzdělávací program zaměřený na rozvoj digitálních dovedností. Prvním nástrojem byl tříměsíční rozvojový program pro zaměstnance a manažery, který v sobě kombinoval tři důležité prvky: inspirativní setkání, workshopy a e-learning. Jádrem programu byly tematické bloky:
- Komunikace
- Soubory
- Úkoly
„Po absolvování programu se podařilo do jisté míry zvýšit úroveň dovedností zaměstnanců, kteří program absolvovali. Po diskuzích s účastníky se stále více ukazovalo, že i v této oblasti má klíčovou roli manažer, jeho postoj k této oblasti a schopnost sladit svůj tým na stejných principech používání dostupných technologií. Například v jednom týmu si kolegové zavedli takové digitální okénko, tedy vlastní inspirativní sezení, kde si sdílejí zajímavé novinky a technologie, které jim pomáhají nebo je zajímají. Byla to pro nás hezká ukázka toho, jak může tým navázat na rozvojový program, pokud to manažer podporuje.“ uvedla Tereza Gelnarová.
V Digiskills jsme se snažili přizpůsobit další běh programu na míru potřebám a zpětným vazbám od ČEZ Prodej. Nakonec jsme společně program upravili na „odlehčenější“ formát, který zachovával stejnou strukturu a principy, tentokrát se však zaměřil na celé týmy.
Klíčovým výstupem programu se staly tzv. týmové dohody, které vycházejí z celofiremních pravidel a určují specifika daného týmu (kde se odehrává komunikace, kam se ukládají týmové soubory a jak spravujeme týmové úkoly.)
ČEZ Prodej se nebojí inovací
ČEZ Prodej podporuje inovace a moderní způsob práce. Díky spolupráci s Digiskills došlo k posunu v používání nástrojů Microsoft 365 a Microsoft Teams.
„Digitální dovednosti jsou nadále jednou z našich priorit, mění se styl práce a potřebujeme své kolegy posouvat, což se odráží i v tom, kam směřujeme jejich další vzdělávání. Chceme nabídnout, jak plošné aktivity s cílem neustále rovnat míru znalostí, tak i na míru šité programy pro manažery a jejich týmy.“ řekla Tereza Gelnarová k další vzdělávací strategii společnosti.
„Spolupráce s Digiskills byla super. Co se týče přípravy, termínů i komunikace, vždy jsme dostali to, na čem jsme se domluvili,“ zhodnotila stručně a jasně spolupráci Tereza Gelnarová.
Jsme rádi, že jsme mohli přispět k pozitivnímu vývoji a věříme, že společně budeme pokračovat v cestě za digitálním pokrokem.