

-
Digiskills assessment™
Online kurzy
- Jak ušetřit zaměstnanci až 500 hodin ročně?
- Microsoft Teams
- Microsoft Office 365
- Digitální produktivita
- Bezpečnost a soukromí
- Digiskills 365 Heroes
- Efektivní práce z domu
- Google Workspace (G Suite)
- Mozek v kondici
- Jak se stát efektivním leaderem?
- Manažerské dovednosti
- Agilita a agilní řízení
- Trendy a inovace
- Jak jsme v Digiskills.cz prožili rok 2020? Pojďme se podívat na pár čísel
- Akademie Microsoft 365 pro konzultanty a lektory
- Adventní čas. Čas klidu a pohody. Anebo ne?
- Tužka a papír poráží OneNote?!
- Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru
- 7 tipů, jak využít váš kalendář naplno
- Aplikace pro práci z domu, bez kterých to nepůjde
- Ty nejlepší aplikace na cestování
- Pokud váš organizmus jede na ruční brzdu, technologie vás nespasí
- Aplikace pro práci s úkoly, na které nedáme dopustit
- Konica Minolta: Kompletní přechod společnosti na Microsoft 365 za 2 měsíce
- HOT – První česká kniha o digitalizaci
- Jak nastavit vlastní pozadí během schůzky v Microsoft Teams?
- Mobilní aplikace, za které dáme ruce do ohně
- Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci
- VIDEONÁVOD: Jak se dostanu do Teams?
- Nástroje pro online setkání, za které dáme ruku do ohně
- 10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní
- Jak pracuje Filip Dřímalka, expert na digitální inovace
- Cisco Webex – zůstaňte ve spojení
- Otevíráme kurzy pro práci z domu
- ČSOB: Banka, která jde dopředu nejen svými službami, ale také v péči o své zaměstnance
- Hledáme nové kolegy!
- Jak na digitální hygienu podle Setha Godina
- Naše TOP prázdninová témata: detox, bezpečnost, cestování ⛱️
- Zveme vás na Digitální snídani
- Novinky v Digiskills
- 5 tipů, jak naplno využít Office 365
- Jak pracuje Štěpán Bartyzal, zakladatel společnosti Český Trh Práce a autor náborového softwaru Recruitis.cz
- innogy intenzivně podporuje digitální růst svých zaměstnanců
- Sodexo na cestě digitální transformace
- Vzdělávání a digitální transformace
- Slavíme Den spolupráce odkudkoli a otevíráme vám naše kurzy
- Jak pracuje Petr Pouchlý AKA Jezevec, kapitán svobodné firmy Court of Moravia
- 5 kroků, jak vytvořit a pěstovat digitální kulturu
- Agilita
- Digitální snídaně
- Startup day
- 10 důvodů pro digitální transformaci
- Na vlastní kůži: 5 nejlepších aplikací na formuláře
- Microlearning
- Digitální transformace
- Digitalizace
- 4 návyky, které vám zajistí více času
- Jak pracuje Jan Mašek, inovátor a zakládající člen sítě Red Button
- 10 životně důležitých aplikací pro manažery
- Aplikace, bez kterých se moderní asistentka neobejde
- Onboarding “na inovativno”
- Jsem chatbot Amos, těší mě!
- Tabulka prvků Office 365: průvodce microsoftími aplikacemi
- Startup Day: Nalaďte ve firmě inovační náladu
- Jak si nastavit automaticky spouštěné aplikace po startu počítače a mít klid
- Jak jste na tom s digitálními dovednostmi?
- Jak na pracovní poradu, aby požírala o polovinu méně času a úsilí s lepšími výsledky
- Tu nejhorší práci při zavádění GDPR můžete nechat na digitálních technologiích
- Jak pracuje Dita Přikrylová, CEO Czechitas
- Digitální dovednosti, bez kterých je práce konzultanta těžká dřina
- Digital mindset aneb Veškerá snaha o digitalizaci bude k ničemu, když nezměníte své myšlení
- Mailujete chytře? To není tak jisté
- Hiring 2.0: Nábor zaměstnanců se špetkou inovace
- Jak pracuje Jozef Képesi, spoluzakladatel a technický ředitel Kiwi.com
- Carsharing jako firemní inovace? Proč ne
- 3 důvody, proč ve vaší firmě panuje chaos
4 návyky, které vám zajistí více času
11. července • 5 min čteníPokud jste jako většina lidí, je pro vás time management stále nerozlousknutým oříškem. Někdo s časem bojuje více, někdo méně, ale všichni svorně tvrdíme, že ho máme málo. Dnes se s vámi podělíme o 4 návyky, které s organizací našeho času udělaly úplné divy.
1. Vezměte plánování času pevně do vlastních rukou
Každý z nás svůj čas řídí do určité míry. Lidé ve vedoucích pozicích obvykle delegují plánování času na jiné, ať už se jedná o virtuální či běžné asistenty. Má to ale jeden háček. Když totiž delegujete plánování svých aktivit, znamená to, že rozhodování o vašem času má na starost někdo jiný. Sice se má za to, že vám to ušetří čas, ale často to má bohužel zcela opačný efekt. Nic proti asistentkám – vždyť jsme sepsali pár digitipů přímo jim na tělo.
Pokud řídíte svůj čas vy sami, sami i zvažujete, jak a s kým ho budete trávit. Rozhodujete, která setkání jsou pro vás prioritou. A hlavně, vy rozhodujete, která setkání se vůbec neuskuteční. Čas, který ušetříte tím, že si sami určíte, komu věnujete svůj čas, se opravdu nastřádá. Pokud tedy disponujete luxusem, kterému se říká asistentka, s klidným srdcem znovu převezměte plánování svého času do svých vlastních rukou. Uvidíte, že ušetříte.
Digitip:
Používejte kalendářovou aplikaci, která vám pomůže plánování svého času automatizovat. A pokud nevíte jakou, dáme vám pár tipů.
2. Vyhraďte si speciální čas na e-maily
E-mail je dobrý sluha, ale zlý pán. Příchozí zprávy vás ruší od rozdělané práce a každé sebemenší vyrušení znamená konec “flow” a nutnost znovu se naladit na vlnu daného úkolu. Aby se tak nestalo, měli byste si v průběhu dne vyhradit speciální čas, kdy se e-mailům budete intenzivně věnovat. Ničemu jinému, jen jim. A po zbytek dne pak vypnout všechny notifikace příchozí pošty, aby vám neustále nepřipomínaly, že ji máte zkontrolovat.
Mission impossible? Kdepak. Ony tam na vás ty e-maily opravdu počkají. Když se zamyslíte, kolik e-mailů je natolik urgentních, že opravdu nevydrží pár hodin? Možná dva ze sta? Samozřejmě, že záleží, jakou práci děláte, ale pro většinu manažerských pozic výše uvedený poměr platí. Zkuste to a uvidíte, co to udělá s vaší efektivitou.
My si na e-maily vyhrazujeme 15 minut ráno, 15 minut po obědě a 15 minut těsně předtím, než odcházíme z práce. Denně díky této strategii kontrolou své pošty strávíme maximálně 45 minut. To je super, ne? Vyhraďte si také pevný čas na e-mailování a svědomitě jej dodržujte.
Digitip:
Pokud by to pro vás měla být až nesnesitelná změna, začněte alespoň s tím, že si budete měřit, kolik času vám e-maily skutečně zaberou – existuje na to skvělý a jednoduchý nástroj Toggl. Možná se vám pak nový návyk bude adoptovat snadněji.
3. Stanovte si termíny pro specifické druhy schůzek
Základem time managementu je plánování a důslednost. Jedna z vychytávek, která nám funguje, je to, že si stanovujeme termíny pro specifické druhy schůzek. Např. jste-li prodejce, trávíte spoustu času “navoláváním”. My si na úvodní prodejní telefonát necháváme 10 minut a snažíme se nepřetahovat.
Ve většině případů budete schopni odhadnout během těchto pár minut, zda potenciální zákazník má či nemá zájem. V nejhorším případě přijdete jen o 10 minut, což se dá akceptovat. Na následné hovory s perspektivními kontakty si vyhrazujeme 30 minut nebo i více v závislosti na míře zájmu klienta. Pokud si nejste jistí, kolik času bude potřeba potenciálnímu klientovi věnovat, zkuste to rámcově odhadnout a pak, podle okolností, spotřebu času ve svém rozvrhu upravte.
Digitip:
Vždy, když je to možné a klient je tomu svolný, volíme cestu online videohovorů. Online schůzka šetří čas všem zúčastněným a lidé jsou mnohem flexibilnější, než při sjednávání osobního setkání.
Nástrojů na online setkání používáme vícero. O těch, za které dáme ruku do ohně, jsme už psali.
4. Plánujte i volný čas
To je jeden z plánovacích tipů, který se dnes často přehlíží. Přesto jedním z nejdůležitějších. Většina z nás důsledně plánuje čas strávený prací, ten volný ale už málokdo. Nemyslíme tím to, že si řeknete, že ve středu po práci pojedete na kolo, ve čtvrtek půjdete na nákup a v neděli vezmete děti do zoo. To je bazální level plánování, které zvládáme perfektně všichni už od základní školy.
Černá díra času tkví v tom, že nevíme, kolik času nám zaberou ty činnosti, které běžně ve svém volnu vykonáváme, a proto svůj volný čas nedokážeme efektivně plánovat. Požíračů času existuje nespočet a jen když víte, kolik který spolkne, můžete mu příště naservírovat mnohem menší porci. Také díky tomu budete přesně vědět, kvůli čemu nemáte čas na cokoliv jiného.
A pokud tohle není rada podle vašeho gusta a protiví se vašemu pohodářskému naturelu, tak si klidně dál užívejte svůj volný čas bez jakýchkoliv mantinelů. Předchozí 3 rady udělají s vaším časem samy o sobě hodně parády. Udělejte si čas na to mít čas!


Sodexo na cestě digitální transformace
Sodexo významně podporuje digitalizaci a inovace. S naší pomocí nedávno rozběhli projekt Digitální…