CZ
← Na předchozí stranu

10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní

6. dubna3 min čtení

Vítaným bonusem je ušetření času při cestě do zaměstnání i větší flexibilita práce. Moderní technologie dnes navíc umí odbourat většinu překážek. Není problém společně sdílet soubory a osobní kontakt může do značné míry nahradit videohovor.  

Přesto tu jsou určité překážky, nejen z pohledu technologií, ale i našeho fungování ve zcela jiném režimu i prostředí. Nutnost řídit sám sebe a zároveň odolat rušivým vlivům v domácích podmínkách nemusí být z počátku snadné. 

Všechno je však pouze o disciplíně a tvorbě správných pravidel a návyků, které tato negativa umí otočit v náš prospěch. Pojďme se podívat na 10 tipů pro práci z domova, díky kterým se vyhnete nejčastějším chybám a zároveň budete při práci produktivnější a efektivnější. Naše desatero jsme pro vás zpracovali i graficky, viz níže, můžete si ho třeba vytisknout a pověsit na nástěnku. :)

 

Desatero pro práci z domova

1. Vyhraďte si čas na práci, rodinu i sami sebe

Abyste zvládli vše, co je důležité i při práci z domu, vyčleňte si prostor, kdy se budete věnovat práci, rodině, domácím mazlíčkům i sami sobě.

2. Dodržujte režim, na který je vaše tělo zvyklé

Nastavte si budík, nasnídejte se, udělejte ranní hygienu a převlékněte se z pyžama, jako kdybyste šli do zaměstnání. Díky tomu se lépe nastartujete do práce. 

3. Naplánujte si práci předem ve svém kalendáři 

Vypište si hlavní úkoly pro daný den a zadejte si je do kalendáře. Ty nejdůležitější ideálně na začátek dne. Nezapomeňte zohlednit i svůj volný čas. Jak na to, jsme vám psali třeba tady.

#DIGITIP: Uvízli jste na homeoffice a spolupráce s kolegy nefunguje jako dřív? Mrkněte na naši akademii Efektivní práce z domu a zjistěte, jak být opět efektivní.

 

EFEKTIVNÍ PRÁCE Z DOMU

4. Nastavte si režim práce s kolegy

Rozvrhněte si práci s kolegy a domluvte se, kdy a na čem budete během dne pracovat. Pokud nebudete dostupní, dejte jim o tom vědět nebo si nastavte stavovou zprávu. 

#DIGITIP: Nevíte jaké nástroje zvolit pro online spolupráci a komunikaci s kolegy? Inspirujte se v naší INFOGRAFICE.

5. Udělejte si příjemné prostředí 

Najděte si to, co vám při práci nejvíce vyhovuje. Dobrá hudba i příjemné prostředí umí výrazně pomoci při práci z domova. 

Nástroje pro příjemnější práci

#DIGITIP: Na vzdělávacím portále Digiskills.cz najdete kurz s tipy jak se na home office nezbláznit.

6. Střídejte pozice a místa práce

Neseďte celý den na jednom místě. Chvíli pracuje u stolu, z gauče, postele nebo jiné místnosti. Vaše tělo vám poděkuje a práce půjde lépe od ruky. 

7. Pravidelné jídlo a pití vám zajistí dostatek energie

Pravidelně jezte a nezapomínejte na dostatek ovoce, zeleniny a tekutin. Dobrý čaj nebo káva zpříjemní práci u počítače. 

8. Dopřejte si pauzu a běžte na chvíli ven nebo cvičit

Pokud už ztrácíte koncentraci, změňte činnost, běžte si zacvičit nebo na krátkou procházku. I pouhých 10 minut venku umí zázraky a budete se cítit opět svěží. 

9. Vypněte si notifikace a rušivé elementy

Kvůli nutnosti online komunikace vzroste počet notifikací. Zapněte si na vyhrazený čas režim nerušit, vypněte sociální sítě a soustřeďte se 100 % na svou práci. 

10. Využijte aplikace na lepší produktivitu

Pracujte v časových intervalech např. pomocí techniky Pomodoro. Měřte si čas strávený prací přes Toggl nebo vyzkoušejte aplikaci Forest, která vás zábavnou formou bude motivovat k práci.

 

INFOGRAFIKA HOMEOFFICE: Desatero pro práci z domova

Je pro vás naše desatero inspirací, ale potřebovali byste se dozvědět více? Mrkněte na náš program Efektivní práce z domu.

 

 

← Na předchozí stranu

Aplikace pro práci z domu, bez kterých to nepůjde
Produktivita

Aplikace pro práci z domu, bez kterých to nepůjde

Přesunula se vaše práce do domovů a ptáte se, jak pracovat efektivněji a lépe? V tomto článku vám…

Číst více
3. září 5 min čtení
ČSOB: Banka, která jde dopředu nejen svými službami, ale také v péči o své zaměstnance
Případové studie

ČSOB: Banka, která jde dopředu nejen svými službami, ale také v péči o své zaměstnance

ČSOB nechce být jen bankou, která je pokroková směrem ke svým zákazníkům, pokrok prosazuje i v…

Číst více
9 min čtení
Mailujete chytře? To není tak jisté
Produktivita

Mailujete chytře? To není tak jisté

Proslýchá se, že každý průměrný zaměstnanec má na svědomí asi 40 odeslaných a 120 přijatých e-mailů…

Číst více
28. února 4 min čtení