10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní
Vítaným bonusem je ušetření času při cestě do zaměstnání i větší flexibilita práce. Moderní technologie dnes navíc umí odbourat většinu překážek. Není problém společně sdílet soubory a osobní kontakt může do značné míry nahradit videohovor.
Přesto tu jsou určité překážky, nejen z pohledu technologií, ale i našeho fungování ve zcela jiném režimu i prostředí. Nutnost řídit sám sebe a zároveň odolat rušivým vlivům v domácích podmínkách nemusí být z počátku snadné.
Všechno je však pouze o disciplíně a tvorbě správných pravidel a návyků, které tato negativa umí otočit v náš prospěch. Pojďme se podívat na 10 tipů pro práci z domova, díky kterým se vyhnete nejčastějším chybám a zároveň budete při práci produktivnější a efektivnější. Naše desatero jsme pro vás zpracovali i graficky, viz níže, můžete si ho třeba vytisknout a pověsit na nástěnku. :)
Desatero pro práci z domova
1. Vyhraďte si čas na práci, rodinu i sami sebe
Abyste zvládli vše, co je důležité i při práci z domu, vyčleňte si prostor, kdy se budete věnovat práci, rodině, domácím mazlíčkům i sami sobě.
2. Dodržujte režim, na který je vaše tělo zvyklé
Nastavte si budík, nasnídejte se, udělejte ranní hygienu a převlékněte se z pyžama, jako kdybyste šli do zaměstnání. Díky tomu se lépe nastartujete do práce.
3. Naplánujte si práci předem ve svém kalendáři
Vypište si hlavní úkoly pro daný den a zadejte si je do kalendáře. Ty nejdůležitější ideálně na začátek dne. Nezapomeňte zohlednit i svůj volný čas. Jak na to, jsme vám psali třeba tady.
#DIGITIP: Uvízli jste na homeoffice a spolupráce s kolegy nefunguje jako dřív? Mrkněte na naši akademii Efektivní práce z domu a zjistěte, jak být opět efektivní.
4. Nastavte si režim práce s kolegy
Rozvrhněte si práci s kolegy a domluvte se, kdy a na čem budete během dne pracovat. Pokud nebudete dostupní, dejte jim o tom vědět nebo si nastavte stavovou zprávu.
#DIGITIP: Nevíte jaké nástroje zvolit pro online spolupráci a komunikaci s kolegy? Inspirujte se v naší INFOGRAFICE.
5. Udělejte si příjemné prostředí
Najděte si to, co vám při práci nejvíce vyhovuje. Dobrá hudba i příjemné prostředí umí výrazně pomoci při práci z domova.
#DIGITIP: Na vzdělávacím portále Digiskills.cz najdete kurz s tipy jak se na home office nezbláznit.
6. Střídejte pozice a místa práce
Neseďte celý den na jednom místě. Chvíli pracuje u stolu, z gauče, postele nebo jiné místnosti. Vaše tělo vám poděkuje a práce půjde lépe od ruky.
7. Pravidelné jídlo a pití vám zajistí dostatek energie
Pravidelně jezte a nezapomínejte na dostatek ovoce, zeleniny a tekutin. Dobrý čaj nebo káva zpříjemní práci u počítače.
8. Dopřejte si pauzu a běžte na chvíli ven nebo cvičit
Pokud už ztrácíte koncentraci, změňte činnost, běžte si zacvičit nebo na krátkou procházku. I pouhých 10 minut venku umí zázraky a budete se cítit opět svěží.
9. Vypněte si notifikace a rušivé elementy
Kvůli nutnosti online komunikace vzroste počet notifikací. Zapněte si na vyhrazený čas režim nerušit, vypněte sociální sítě a soustřeďte se 100 % na svou práci.
10. Využijte aplikace na lepší produktivitu
Pracujte v časových intervalech např. pomocí techniky Pomodoro. Měřte si čas strávený prací přes Toggl nebo vyzkoušejte aplikaci Forest, která vás zábavnou formou bude motivovat k práci.
Je pro vás naše desatero inspirací, ale potřebovali byste se dozvědět více? Mrkněte na náš program Efektivní práce z domu.