← Na předchozí stranu

8 oborů, kde vám AI usnadní práci

10. srpna4 min čtení

Umělá inteligence už není futuristickým konceptem, ale stává se naším běžným a spolehlivým pomocníkem napříč obory. Díky AI lépe rozumíme složitým datům, pomáhá nám zefektivnit řadu činností a procesů, a dokonce vytvářet nové a inovativní produkty a služby.

A nejlepší na tom je, že tato technologie není výsadou jen hrstky vyvolených – AI může využít kdokoli, kdo je ochotný se učit a experimentovat a my se podíváme na osm oborů, kde AI přímo exceluje. 

Management 

Manažeři mají dnes k dispozici AI nástroje, které umí procházet rozsáhlá data a identifikovat potenciální příležitosti pro růst, nebo odhalit rizika, která by mohla ohrozit jejich podnikání. 

AI také může zefektivnit procesy tím, že automatizuje rutinní úkoly, což manažerům uvolňuje čas na strategické rozhodování a inovace. Ať už jde o automatizaci reportingu, sledování výkonnosti nebo dokonce plánování schůzek, AI zjednodušuje a zrychluje řadu manažerských úkolů. 

Sales 

AI je skvělým asistentem pro „obchoďáky“. Automatické oslovování klientů a personalizované nabídky, které zákazníky nejen zaujmou, ale také přimějí k akci? To není pro AI žádný problém! S umělou inteligencí lze také rychle prozkoumat zákaznické chování a konkurenci a pochopit tak lépe trh a získat konkurenční výhodu. 

Zkrátka AI může odbavit rutinní a mechanické úkony a obchodníci tím získají více času na to, co je v každém obchodním styku tím nejdůležitějším – a to je osobní kontakt a budování vztahů. 

Marketing 

AI zcela redefinuje tento obor a stává klíčovým předpokladem úspěchu. Chatboti, kteří jsou k dispozici 24/7 pro komunikaci se zákazníky, nebo sofistikované algoritmy, které rozpoznávají vzorce v jejich chování a doporučují jim produkty na míru – to je jen zlomek toho, jak se v marketingu uplatní AI.

Velký úspěch slaví v první řadě ale generativní AI, která usnadňuje tvorbu popisků produktů, textů, hudby, obrázků, animací a dalších médií, což umožňuje vytvářet atraktivní a jedinečný obsah pro marketingové kampaně. Marketing + AI = pár snů! 

HR

V oblasti lidských zdrojů AI zefektivňuje procesy a zlepšuje kvalitu rozhodování. AI pomáhá také například navrhovat testy a úkoly pro kandidáty, vytvářet průzkumy a dotazníky pro zaměstnance, automatizovat plánování akcí a generovat popisky pozic.

Ostatně u nás umělou inteligenci v HR intenzivně využíváme a pokud vás zajímá, jak můžete AI začlenit do HR šikovně a prakticky, podívejte se na naše tipy. 

Back office 

Pro back office je AI jak dělaná! Pomáhá například kontrolovat chybovost a duplikace, což vede k vyšší přesnosti i v konečném důsledku k nižším nákladům. Moderní překladače jazyků založené na AI mohou zlepšit komunikaci a pomoci překonat jazykové bariéry.

Ať už jde o smlouvy, faktury nebo interní dokumenty, AI zrychluje jejich tvorbu i vytěžování a umí také shromažďovat a analyzovat data z různých zdrojů a automaticky aktualizovat reporty a dashboardy, díky čemuž jsou k dispozici vždy aktuální a přesné informace pro rozhodování. 

Zákaznický servis 

Další oblast, která přímo volá po využití AI, je zákaznický servis. AI dokáže předpovídat potřeby zákazníků na základě jejich předchozího chování a interakcí, což umožňuje poskytnout rychlé a přizpůsobené odpovědi. Chatboti a AI asistenti zvládnou komunikaci se zákazníky kdykoli a kdekoli, což umožňuje poskytovat okamžitou a konzistentní podporu.

Překladače poháněné AI mohou zlepšit komunikaci s mezinárodními zákazníky. AI zvládne třídit požadavky a prosívat dotazy a zlepšuje rychlost a kvalitu odpovědí. Zkrátka budoucnost zákaznického servisu je rozhodně v AI. 

Project management 

Efektivita a přesnost, to je ve zkratce přínos AI v project managementu. AI umožňuje například automatický přepis jednání pro lepší sledování diskusí, automatizuje tvorbu reportů a checklistů a zjednodušuje sledování pokroku projektu. 

AI pomáhá také identifikovat potenciální rizika, usnadňuje prioritizaci úkolů a uplatní se také pro predikci úspěšnosti projektů. 

Finance 

AI se osvědčila i v oblasti financí, kde dokáže například identifikovat potenciální rizika a umožňuje rychlou reakci, zlepšuje přesnost analýzy dat a generuje aktuální reporty pro hlubší a rychlejší vhled do „čísel“.

AI se v tomto oboru používá také pro automatizované testování finančních modelů a procesů. Uplatní se i při predikcích vývoje trhu, zjednodušuje finanční operace a navrhuje úspory tím, že identifikuje neefektivní procesy. 

AI a nekonečné možnosti 

Vývoj umělé inteligence uhání dopředu a nabízí nové možnosti pro všechny obory. Ať už jste manažer, obchodník, marketér, personalista, projektový manažer, nebo se zabýváte bezpečností, designem či programováním, AI se nemusíte bát, naopak – pomůže vám pracovat efektivněji, zavádět inovace a prosadit se ve vašem oboru.

Připravte se na budoucnost a využijte potenciál umělé inteligence! A pokud vás zajímá generativní AI a rádi byste se ji naučili správně používat, nenechte si ujít naši novou Akademii umělé inteligence s Jakubem Danielkou. 

← Na předchozí stranu

TC & Digiskills aneb digitální akademie v akademickém prostředí 
Případové studie

TC & Digiskills aneb digitální akademie v akademickém prostředí 

Technologické centrum Praha (TC) se zabývá podporou výzkumu, vývoje a inovací. Cílem organizace je…

Číst více
1. června 5 min čtení
Continuity Camera: Proměňte svůj iPhone ve webkameru
Produktivita

Continuity Camera: Proměňte svůj iPhone ve webkameru

Kvalita záznamu běžné webkamery vám nestačí? Pojďte to vyřešit elegantně, a hlavně účinně. Máme pro…

Číst více
11. listopadu 3 min čtení
10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní
Produktivita

10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní

I po roce musí mnoho z nás pracovat z domova. Co bylo dříve pouze benefitem, je dnes zkrátka…

Číst více
6. dubna 3 min čtení