Agilita
Co je to agilita?
Agilita je nástroj, díky kterému firma dokáže flexibilně zachycovat změny na trhu a využívat je ve svůj prospěch.
Agilita je strategie, která umožňuje firmě přizpůsobovat se prostředí, udržet krok se změnami a trendy tak, aby firma zůstávala moderní.
Agilita je příležitost být neustále schopen splnit individuální a proměnlivé potřeby zákazníků.
Agilita je dostupná jakékoliv firmě a její postupy dokáží šetřit firmě čas, energii a peníze, a tak ji učinit efektivnější.
Proč právě agilita?
Světová ekonomika a jednotlivé trhy jsou historicky nejrychleji měnícím se prostředím, jakému kdy firmy musely čelit. To, co je dnes pro business mantrou, zítra může v očích zákazníka zastarat.
Směřování firmy k agilnímu přístupu je kulturní i technologickou záležitostí. Firemní agilita je pozvánka zaměstnancům aktivně se podílet na vedení firmy a na tvorbě vhodného prostředí pro spolupráci s cílem chytat příležitosti rychleji než dříve.
Kromě kolektivní změny myšlení přináší agilita také změny v technologiích. Průměrně je ve firmě pouze 12 % zaměstnanců spokojených s technologiemi a nástroji, které k práci využívají. Proto agilní přístup preferuje intuitivní digitální nástroje, ke kterým mají zaměstnanci přirozeně blízko.
Jak vypadá agilita?
Být skutečně agilní firmou znamená aplikovat flexibilní kulturu a plnohodnotnou kreativitu do všech aspektů firmy.
Kulturní změny ve firmě vedou ke změně přístupu k práci ze strany zaměstnanců. Nemění se však jen přístup k práci, ale také se odbourávají komunikační bariéry mezi týmy a zefektivňují se procesy tím, že se dává sbohem balastu.
Agilita si jen těžko rozumí se zbytečnými náklady, a proto je odbourává všude tam, kde je to možné. Dělá to zejména díky tomu, že do firmy aplikuje digitální nástroje, které buď nahrazují ty staré, nebo nahrazují celé procesy. Tyto nástroje v první řadě za své přijímají zaměstnanci.
Za oběť agilitě často padnou i těžkopádné procesy, které z pohledu nově zavedené kultury a technologií nedávají smysl. Cílem každé firmy, která chce být agilní, by měla být efektivita, otevřenost a rychlá reakce.
Chcete si schválně otestovat, zda je vaše firma agilní?
Představte si, že za vámi přijde kolega a má skvělý nápad. Pokud si myslíte, že tento nápad by mohla vaše firma rychle realizovat, tak se můžete považovat za agilní firmu. Pokud ale tušíte, že se současnými procesy by realizace nápadu zabrala měsíce nebo dokonce roky, dejte agilitě radši šanci.
Kde, kdy a s kým začít agilitu?
Agilita není nic nepředstavitelného a není to ani jaderná fyzika.
Stačí někdo, kdo vám jednoduše vysvětlí, o co kráčí a dá vám návod jak na to.
Předtím, než si na pomoc zavoláte expertní tým a začnete obvolávat firemní konzultanty, podívejte se na naše kurzy o agilní organizaci.
První video každého kurzu máte zdarma a navíc jsou všechna videa dlouhá jen pár minut, takže si na ně najdete čas i v ten nejhektičtější den.
Ať žije agilita!