Logo
    Digiskills assessment™ Online kurzy
    • Jak ušetřit zaměstnanci až 500 hodin ročně?
    • Microsoft Teams
    • Microsoft Office 365
    • Digitální produktivita
    • Bezpečnost a soukromí
    • Digiskills 365 Heroes
    • Efektivní práce z domu
    • Google Workspace (G Suite)
    • Mozek v kondici
    • Jak se stát efektivním leaderem?
    • Manažerské dovednosti
    • Agilita a agilní řízení
    • Trendy a inovace
    Digitální akademie Blog
    • Jak jsme v Digiskills.cz prožili rok 2020? Pojďme se podívat na pár čísel
    • Akademie Microsoft 365 pro konzultanty a lektory
    • Adventní čas. Čas klidu a pohody. Anebo ne?
    • Tužka a papír poráží OneNote?!
    • Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru
    • 7 tipů, jak využít váš kalendář naplno
    • Aplikace pro práci z domu, bez kterých to nepůjde
    • Ty nejlepší aplikace na cestování
    • Pokud váš organizmus jede na ruční brzdu, technologie vás nespasí
    • Aplikace pro práci s úkoly, na které nedáme dopustit
    • Konica Minolta: Kompletní přechod společnosti na Microsoft 365 za 2 měsíce
    • HOT – První česká kniha o digitalizaci
    • Jak nastavit vlastní pozadí během schůzky v Microsoft Teams?
    • Mobilní aplikace, za které dáme ruce do ohně
    • Nejlepší aplikace pro online spolupráci a komunikaci
    • VIDEONÁVOD: Jak se dostanu do Teams?
    • Nástroje pro online setkání, za které dáme ruku do ohně
    • 10 ověřených tipů, jak pracovat z domova a být produktivní
    • Jak pracuje Filip Dřímalka, expert na digitální inovace
    • Cisco Webex – zůstaňte ve spojení
    • Otevíráme kurzy pro práci z domu
    • ČSOB: Banka, která jde dopředu nejen svými službami, ale také v péči o své zaměstnance
    • Hledáme nové kolegy!
    • Jak na digitální hygienu podle Setha Godina
    • Naše TOP prázdninová témata: detox, bezpečnost, cestování ⛱️
    • Zveme vás na Digitální snídani
    • Novinky v Digiskills
    • 5 tipů, jak naplno využít Office 365
    • Jak pracuje Štěpán Bartyzal, zakladatel společnosti Český Trh Práce a autor náborového softwaru Recruitis.cz
    • innogy intenzivně podporuje digitální růst svých zaměstnanců
    • Sodexo na cestě digitální transformace
    • Vzdělávání a digitální transformace
    • Slavíme Den spolupráce odkudkoli a otevíráme vám naše kurzy
    • Jak pracuje Petr Pouchlý AKA Jezevec, kapitán svobodné firmy Court of Moravia
    • 5 kroků, jak vytvořit a pěstovat digitální kulturu
    • Agilita
    • Digitální snídaně
    • Startup day
    • 10 důvodů pro digitální transformaci
    • Na vlastní kůži: 5 nejlepších aplikací na formuláře
    • Microlearning
    • Digitální transformace
    • Digitalizace
    • 4 návyky, které vám zajistí více času
    • Jak pracuje Jan Mašek, inovátor a zakládající člen sítě Red Button
    • 10 životně důležitých aplikací pro manažery
    • Aplikace, bez kterých se moderní asistentka neobejde
    • Onboarding “na inovativno”
    • Jsem chatbot Amos, těší mě!
    • Tabulka prvků Office 365: průvodce microsoftími aplikacemi
    • Startup Day: Nalaďte ve firmě inovační náladu
    • Jak si nastavit automaticky spouštěné aplikace po startu počítače a mít klid
    • Jak jste na tom s digitálními dovednostmi?
    • Jak na pracovní poradu, aby požírala o polovinu méně času a úsilí s lepšími výsledky
    • Tu nejhorší práci při zavádění GDPR můžete nechat na digitálních technologiích
    • Jak pracuje Dita Přikrylová, CEO Czechitas
    • Digitální dovednosti, bez kterých je práce konzultanta těžká dřina
    • Digital mindset aneb Veškerá snaha o digitalizaci bude k ničemu, když nezměníte své myšlení
    • Mailujete chytře? To není tak jisté
    • Hiring 2.0: Nábor zaměstnanců se špetkou inovace
    • Jak pracuje Jozef Képesi, spoluzakladatel a technický ředitel Kiwi.com
    • Carsharing jako firemní inovace? Proč ne
    • 3 důvody, proč ve vaší firmě panuje chaos
    Case studies Akce Kontakt
Registrace Přihlášení
Přihlášení
Zpět Zpět na všechny články
SDÍLET:
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Jak si nastavit automaticky spouštěné aplikace po startu počítače a mít klid

14. května • 8 min čtení

Situace na denním pořádku: vašemu pracovnímu PC chybí odhodlání. Každé ráno mu trvá i několik minut, než se nakopne. Problém bývá v automaticky spouštěných aplikacích po startu počítače. Díky tomuto článku si je nastavíte a problém vyřešíte sami.

Pokud si nastavíte automaticky spouštěné aplikace po startu počítače tak, jak potřebujete, můžete tím ušetřit množství času. Potřebné aplikace totiž lze do seznamu přidávat a ty nechtěné z něho zase odebírat.

Mnoho aplikací se vám do tohoto seznamu, o kterém možná ani nevíte, že existuje, přidá automaticky. Problém je v tom, že to mnohdy může být spíše nežádoucí. Pokud je totiž pravidelně nevyužíváte, má jejich zbytečné spouštění nejen vliv na rychlost samotného spuštění systému, ale následně mohou tyto aplikace také zpomalovat chod celého počítače.

Přitom tyto aplikace můžete sami jak přidávat, tak odebírat. Bohužel, ani na jednom ze dvou nejrozšířenějších operačních systémů to není nijak intuitivní akce, kterou byste provedli na pár kliknutí, ale rozhodně stojí za to si na to jednou za čas najít 10 minut a pak mít klid. S následujícím návodem se v žádném mezikroku neztratíte a svůj seznam automaticky spouštěných aplikací po startu systému nastavíte tak, aby vám zbytečně nebrzdily rychlost zapínání počítače.

macOS – odebírání aplikací

Jak přidávání, tak odebírání aplikací spouštějících se po startu systému se v macOS upravuje v Předvolbách systému. V této nabídce je poté třeba ještě zvolit Uživatelé a skupiny. V levém sloupci si zde pak můžete vybrat, pro který účet chcete jaké aplikace po startu systému spouštět. Stačí jej vybrat. U jiného než u vašeho účtu tak může činit jen administrátor.

 Odebírání aplikací po spuštění

Přepněte se do druhé záložky Přihlášení. Zde se vám zobrazí seznam automaticky spouštěných aplikací po startu systému macOS, které se do něj přidaly po jejich instalaci. Abyste jej mohli editovat, je nutné povolit změny. To uděláte tak, že kliknete v levém dolním rohu okna na ikonu zámku. Následně budete požádáni o zadání hesla svého uživatelského účtu.

Přidávání aplikací po spuštění počítače

Je-li zámek odemčený, můžete seznam editovat. Chcete-li tedy danou aplikaci odstranit, stačí ji vybrat a stisknout symbol mínus pod samotným seznamem zobrazených aplikací.

Nastavení automaticky spouštěných aplikací po startu PC

macOS – přidávání aplikací

Chcete-li vybrané aplikace, které se budou po startu systému automaticky spouštět, přidat, slouží k tomu symbol plus nacházející se hned vedle toho určenému k odebírání aplikací. Po jeho volbě se ocitnete v procházení vašich nainstalovaných programů. Zde stačí zvolit záložku aplikací, určit tu požadovanou a potvrdit ji nabídkou Vybrat. Ta se následně do seznamu přidá.

Nastavení automaticky spouštěných aplikací po startu macOS

Tento proces můžete samozřejmě opakovat tak dlouho, dokud seznam nebude obsahovat všechny vámi požadované položky. Následně je vhodné ještě uzamknout možnost editace účtu tím, že opět kliknete na ikonu zámku.

Nastavení automaticky spouštěných aplikací po startu

U seznamu aplikací však ještě naleznete zajímavou nabídku Skrýt. Pokud ji zaškrtnete, aplikace se spustí na pozadí systému, což znamená, že na vás při spouštění aplikace nevyskočí žádné její okno. Bude jen načtená a připravená k okamžitému použití.

Windows 10 – práce s automaticky přidanými aplikacemi

Ve Windows 10 se mnoho instalovaných aplikací do seznamu přidává automaticky. Chcete-li odhalit, o jaké jde, stačí v dolním panelu rozkliknout šipku vedle ukazatele hodin a informačních ikon. Zde se i povětšinou nachází možnost, zda aplikaci chcete ihned po nastartování systému spustit.

Nastavení automaticky spouštěných aplikací po startu Wondows 10

Chcete-li však vidět přehlednější seznam, stiskněte kombinaci tlačítek CTRL + ALT + DELETE. Zde si pak rozklikněte nabídku Správce úloh a vyberte záložku Po spuštění. V tomto seznamu najdete všechny aplikace, které se mohou, ale nemusí, po startu systému spouštět.

Nastavení aplikací po spuštění                                                 

Přes pravé tlačítko myši můžete ručně určit, zda konkrétní aplikaci po startu systému chcete Zakázat její spuštění. Když tak učiníte, ze seznamu vám nezmizí, ale spouštět se nadále již nebude. Kdybyste pak chtěli své rozhodnutí změnit, stačí na položce opět kliknout pravým tlačítkem myši a naopak vybrat Povolit.

Nastavení aplikací po spuštění Windows 10

Windows 10 – přidávání nových aplikací

Chcete-li ale po spuštění systému přidat některou z vámi zvolených aplikací, musíte jejího zástupce zkopírovat do patřičného adresáře (složky). Nejrychlejší cesta je, když na klávesnici stisknete symbol Windows společně s klávesou R a do zobrazeného okna napíšete shell:startup.

Nastavení automaticky spouštěných aplikací po zapnutí počítače 

Následně se vám totiž přímo zobrazí adresář, do kterého již můžete zástupce různých aplikací kopírovat například z vaší plochy a to gestem drag & drop s držením klávesy CTRL.

 Nastavení aplikací po spuštění počítače

A jaké aplikace vůbec přidávat a které naopak zakázat?

Jaké aplikace je výhodné mít spuštěné již při startu počítače?

Jistě to je Dropbox, který nepotřebuje být spuštěn v žádném okně. Pracuje totiž na pozadí systému a jakmile detekuje nové soubory uložené do schránky z jiného zařízení, okamžitě je synchronizuje i do vašeho počítače. Samozřejmě pokud využíváte jiné cloudové služby, hodí se mít v seznamu právě je.

Využíváte-li komunikačních aplikací, jako je Slack nebo Skype, jistě také oceníte mít tu možnost okamžitě je použít bez toho, aniž byste zbytečně čekali, než je ručně spustíte a než se samotný titul načte. ¨

To samé platí o vámi používané aplikaci na elektronickou poštu. Pravděpodobně ji teď každé ráno po zapnutí počítače spouštíte kliknutím na ikonu. Nyní již tomuto kroku předejdete a po spuštění systému se tato akce provede za vás.

Mezi další aplikace, které můžete chtít mít připravené okamžitě k použití mohou patřit například aplikace z balíku Office 365, internetový prohlížeč, kalendář (Trello) či popřípadě poznámky. Záleží jen na vašich preferencích.

Co naopak můžete ze seznamu aplikací spouštěných po startu počítače s klidným srdcem odstranit?

Všechny programy, které nepoužíváte na každodenní bázi. Možná jste si kdysi nainstalovali freewarový grafický program na úpravu fotek nebo jste na vlastní pěst pátrali po nechtěně smazaném souboru pomocí programu na obnovení smazaných souborů. To všechno (a jim podobné) může ze seznamu automaticky spouštěných aplikací po startu počítače pryč. Na zoubek se podívejte různým komunikačním programům na bázi instant messengerů. Ty se často spouštějí automaticky po spuštění, přestože jste do nich měsíce nenapsali ani hlásku. Všechny programy podrobte kritice: když je nepoužíváte dnes a denně, pryč s nimi.

Pozor ale na přílišnou horlivost, abyste si neodmazali něco, co operační systém nutně potřebuje ke svému správnému fungování. Rada zní: zapněte si k tomu prohlížeč a každou aplikaci “protáhněte” přes vyhledávání Google, budete mít jistotu, o jaký program jde a nestane se vám, že si smažete něco nezbytného a pak budete muset volat ajťáky chtě nechtě.

Sdílet své digitální dovednosti nás baví

Právě jste dostali návod, jak zrychlit spouštění vašeho počítače. Kolik času vám to tak denně ušetří? Tři minuty?

I kdyby “jen” to, je to čas, který můžete věnovat něčemu smysluplnějšímu.

Jak s ním naložíte?

Pokud nemáte žádný nápad, my bychom jeden měli. Posviťte si na svou e-mailovou schránku. Stejně jako automaticky spouštěné aplikace, i e-mailová schránka potřebuje čistku. Její ideální stav se nazývá "zero inbox".

Podívejte se, co to ten “zero inbox” vlastně je.

Připomíná vaše e-mailová schránka skládku? Zorganizujte svou poštu pomocí metody Zero Inbox a naučte se e-mailového klienta využívat efektivněji.

V kurzu Zero inbox se v několika jednoduchých krocích naučíte:

  • udržovat svou e-mailovou schránku čistou, bez nepořádku a zbytečností,
  • třídit svou příchozí poštu pro lepší přehlednost,
  • postup, jak zjistit, zda příjemce váš e-mail četl, či zda vám na něj přišla odpověď,
  • využívat pro správu své e-mailové schránky metodu 4D,
  • postup, jak se jednou provždy zbavit nevyžádaných e-mailů,
  • a mnoho dalších praktických tipů pro "prázdnou schránku".

 

Autor článku

Adam Kos

Adam Kos

Adam Kos je bývalý konstruktér aktuálně pracující jako redaktor na volné noze. Zajímá se o veškeré moderní technologie, baví ho zkoumat různé aplikace a jejich použití v reálném životě.

SDÍLET:
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru
5 kroků, jak vytvořit a pěstovat digitální kulturu Produktivita

5 kroků, jak vytvořit a pěstovat digitální kulturu

Nelze popřít, že digitál zásadním způsobem proměňuje obchodní systémy, technologie, vztahy se…
31. srpna 7 min čtení číst více →
Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru Inovace

Podpořte s námi aplikaci eRouška a chytrý boj proti koronaviru

My v Digiskills jsme velcí milovníci technologií. Máme proto velkou radost, když nejsou pouze…
22. září 1 min čtení číst více →
Slavíme Den spolupráce odkudkoli a otevíráme vám naše kurzy Produktivita

Slavíme Den spolupráce odkudkoli a otevíráme vám naše kurzy

Hádanka: Můžete to dělat na cestách, z kavárny nebo třeba i z postele. Co máme na mysli? Přece…
19. září 3 min čtení číst více →
Logo

Máte otázky?

Zavolejte nám +420 704 821 259

Napište nám
podpora@digiskills.cz

  • Naše služby
  • Digiskills assessment™
  • Online kurzy
  • Akce
  • Blog
  • Přehled kurzů
  • Microsoft Teams
  • Microsoft Office 365
  • Digitální produktivita
  • Bezpečnost a soukromí
  • Digiskills 365 Heroes
  • Efektivní práce z domu
  • Google Workspace (G Suite)
  • Mozek v kondici
  • Jak se stát efektivním leaderem?
  • Manažerské dovednosti
  • Agilita a agilní řízení
  • Trendy a inovace
  • O nás
  • Hledáme nové kolegy
  • Partneři
  • Obchodní podmínky
  • Kontakt
  • Zásady zpracování obchodních údajů